3.12.2012

Sufletul femeii


Am citit amuzantă şi simplă în rostire, o postare de pe Facebook de la un prieten pierdut pe plajele de la Miami.
Era vorba despre Corasonul femeii şi cum ajungi la el.
Şi îmi dau seama că nu există nimic mai secret pe lumea asta decât acel Corason şi locul lui de intrare.
Misterul feminim, etern şi totuşi şovăielnic, locul în care începe şi se sfârşeşte universul.
Eu unul, biet de mine, mă învârt printre fustele femeilor de o viaţă întreagă câutând intrarea în sufletul lor şi ca un becisnic încercând cu o cheie de desfăcut conserve...
Am crezut că prin bucătărie trece drumul înspre acolo şi continui să cred.
Iar Nemţoaicei îi fac întodeauna bunătăţi pentru Coraşon şi iaca-tă vă dau şi vouă un pas spre coraşonul Dulcineei voastre cu o reţetă de mare fiestă:
Stufat de miel cu lămâie

Să alegi cele două pulpe ale mielului şi să le împarţi în patru. Şi fă un amestec de sare, piper, cimbru, multă zeamă de lămâie în aşa fel încât toată combinaţia asta să fie mai mult noroioasă şi cu ea să freci până osteneşti carnea, mai înghesuind din noroiul aromat şi pe lângă osul ieşit în afară.
Iar cărnurile să stea peste noapte puse la rece şi căpăcite în oală.
Acum îşi mai trebuie zece legături de ceapă verde, două de usturoi şi pre ele să le opăreşti scurt în apă îndoită cu vin sec. Apoi taie-le în bucăţi lungi de o palmă, pune-le într-un vas de lut drept podea, aşează carnea cu mirodeniile ei deasupra şi iară acoperă cu ceapă şi usturoi. Iar la urmă, pune peste tot felii de lămâie mai groase, presară boabe de piper, câteva foi de cimbru şi mai două crenguţe de rozmarin. Din zeama în care ai opărit ceapa şi usturoiul, să iei un polonic să îl torni în vas, apoi dă la cutor cam un ceas şi jumătate.
Şi mai aruncă un ochi în cuptor ca să nu se întâmple ceva nenorocire, potriveşte focul în aşa fel încât să fie între 160 şi 180 de grade, iar la urmă, fă proba cărnii care trebuie să cadă uşor de pe os.
Iaca ai o friptură şperaclu cu care intri în orice fel de suflet de femeie.
Deşi, parpl, o să te dea urgent afară de acolo, ca să îi mai găteşti o dată.

3 comentarii:

pansy spunea...

Cu stufatul asta sigur ai ajuns la corasonul meu !

Top Cuisine avec Lavi spunea...

O sa incerc si eu reteta!

http://prajituricisialtedulciuri.wordpress.com/ spunea...

si eu care credeam ca-i invers , ca noi femeile catadicsim la corasonul barbatilor printre miresme si aluaturi.