3.01.2012

Cocoş ceferist în sos de vin

Dacă nu m-aţi văzut gătind în Intercity, ca pre vremea faimosului tren de plăcere ORIENT EXPRESS, aveţi prilejul să o faceţi urmărind acest link:
http://www.youtube.com/user/uicamihai#p/u/79/AwwK6Hls2HE
A fost o aventură incredibilă, am avut doi bucătari OLIMPICI DE LA CHEFEREU care m-au asistat şi mi-au pus totul la îndemână.
Cu noi a călătorit şi secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor pentru că am avut un vagon restaurant de epocă afectat exclusiv pentru filmare, iar ministrul era un tânăr simpatic şi plin de bunăvoinţă, mare fan de-al emisiunii noastre.
Necazul că era îmbrăcat în costum negru, cămaşă albă cravată violet şi eu am crezut că e ospătar. Până să îmi dau seama, l-am trimis să îmi aducă cafea, vin şi alte cele. Nu s-a supărat, mai ales că i-am oferit o masă pe cinste aşa cum numai Uica ştie să pregătească.
Am gătit Cocq au vin (cocoşel în vin) o reţetă provensală extrem de gustoasă, rafinată şi pretenţioasă. Am modificat eu puţin reţeta originală pentru că dacă nu îi dau o notă personală nu mă simt sănătos.
De fapt multă lume consideră că într-adevăr nu sunt sănătos la cap şi sunt într-u totul de acord cu ei.
Vorba vine.
Dar haideţi să mai şi gătim, că de vorbărie se satură toată lumea.
Am folosit ca ingredient de bază aşa cum aţi văzut în filmuleţ, pieptul de pui.
Eu mare fan al produselor de la AGRICOLA BACĂU www.creatordepofta.ro
am cumpărat o caserolă de piept dezosat şi degresat.
Mai întâi şi mai întîi am luat câteva felii groase de bacon pe care le-am tranşat în careuri şi le-am sotat cu puţin unt.
Observaţi că folosesc un limbaj adecvat Orient Expressului.
Am adăugat câteva bucăţele de arpagic şi rondele de ceapă, o jumătate de litru de vin roşu şi am lăsat compoziţia să se reducă la foc moderat.
Am rumenit pieptul de pui tăvălit prin făină cu sare la tigaie cu un amestec de unt şi ulei de nucă, am adăugat şi rondele groase de morcov la fel de bine înfăinate şi am stins toată compoziţia cu încă o jumătate de litru de vin.
Supt capac, la foc moderat am lăsat tigaia să fiarbă cam douăzeci de minute.
Deja aveam acolo o magmă cu o culoare superbă, pe care am potrivit-o din gust cu sare, piper şi ierburi de Provence (au francezii nişte condimente de te dai pe spate) am adăugat ciupercile întregi, rondele de praz şi aşchii, multe aşchii de brânză Camembert. Deasupra am turnat sosul meu de vin cu aromă de afumătură (fumee spun franţujii), un pumn mare de mieji de nucă, şi am mai fiert cam zece minute cu tigaia descoperită, ca să mai evapor din lichid şi să se lege sosul.
Aici dacă v-aţi prins avem un trucaj.
Nucile prin fierbere, vor elimina un ulei volatil care aromează carnea de pui şi în acelaşi timp maschează gustul sălbatic al baconului.
Per total iese o mâncare atât de bună, că ar trebui preparată la ceaun iar nu la tigaie.
A avut felul ăsta de mâncare Provensal un succes neaşteptat şi bucătarii din tren m-au bătut pe umeri şi m-au declarat că mă iau în gaşca lor şi vor avea grijă de mine ori de câte ori voi călători cu trenul.
Din păcate eu fac asta foarte rar, fiindcă am un Ford hârbuit cu care îmi car sarsanalele prin ţară.
În schimb, foarte des gătesc cocoşul ăsta în vin că e monumental la gust.
Şi întodeauna folosesc carne de pui produsă de AGRICOLA BACĂU, rafinament prin excelenţă.
Vă las acum să vă sfătuiţi şi cu alţi gourmeţi de talia mea, pe pagina de Facebook a producătorului. http://www.facebook.com/pages/Creator-de-Pofta/121523801241383
Pentru că e vorba de o campanie de promovare a producătorului AGRICOLA BACĂU, o firmă din România care deja a intrat în Europa. Şi asta fără orient express !!!

Un comentariu:

Adi spunea...

Bacauan fiind nu pot decat sa ma bucur ca un mare mester intr-ale gatitutlui apreciaza un produs de-al nostru, mai ales ca-i de bastina de pe la vreo 600 de km fata de locul de provenienta a puiului.