12.29.2016

Masa de Revelion

Nu e masa mea de Revelion, am împrumutat fotografia de la un prieten, dar în linii mari se cam regăsesc trufandalele nopţii în ea, mai puţin şemineul că nu am şi ciorapii care sunt rupţi în călcâi.
Nemţoaica de nevastă- mea s-a băgat deja în priză deşi mai este hăt până la Revelion, dar ştiţi cum sunt femeile, nu pun geană pe geană.
Eu mai liniştit şi mai cu capul pe umeri, încă stau să mă joc de-a postările fiindcă oricum ştiu cam ce se întâmplă.
Nu facem chef, nu avem musafiri, nu mergem în vizită. Stăm acasă ca moişcodăii şi nici nu întindem masa ca în alţi ani. Fiecare o să îşi ia după pofta inimii din cămară şi frigider aşa pe sponci şi pe alese. O să cam stau să îmi arănesc sufletul la televizor, am să ascult muzică pe iutub şi ciugulit de colo, ciugulit de colo.
Dar hai să vă înşir cam ce pregătim de Anul Nou.
Aperitive: sângerete, caltaboş, cârnaţi albi, tobă, piftie, ouă umplute cu anşoa, salată de vinete, salată de bureţi galbeni, ridiche neagră cu sare şi piper, ţelină rasă cu nuci şi ulei de susan dreasă cu lămâie şi rodie.
Zemuri: ciorbă de burtă, krautsuppe cu carne de curcan, de porc şi afumături la greu
De-ale cratiţei: numai sarmale rămase de la crăciun, congelate şi reînoite cu zeamă de varză şi niţel bulion special combinat din roşii, ardei kapia şi gogoşari
Fripturisionuri: schweinebraten, adică o ceafă întreagă unsă cu ulei amestecat cu sare, piper şi chimion tras la tigăiţă, coaptă în cuptor 4 ceasuri. Cotlet de porc pe grill. Cârnaţi de porc la tigaie. Şi o specialitate americănească numită SPAM - https://www.youtube.com/watch?v=FOvAMWupNcs - care îmi place la nebunie.
Murături: varză acră, castraveţi marinaţi, ardei, gogonele, conopidă de la putină, bureţi acri cu ceapă
Sosuri: sos brun, sos de hrean, sos de usturoi cu niţică şampanie, un ketchup barbar de provenienţă dubioasă (adică primit din America)
Garnituri: să o credeţi voi că mai garnisim cu ceva...
Prăjituri: reglete cu nucă (aluat sec, nucă glazurată) ecleruri, cozonac de sărăcie cu rahat. Poate şi un tortuleţ de bezea cu frişcă. Şi fructe cât încape.
Toate astea înghesuite o să ajungă pradă stomacului, deşi nu prea cred că ne vom omorâ cu mâncatul , am experienţa Crăciunului în urma căruia a rămas atâta mâncare cât pentru o armată de flămânzi.
Dar uite, aşa e Bănăţanul, dacă nu face risipă nu se simte sănătos.
Cică "să fie masa plină cu de toate" şi după aia mai vedem noi.
E prima dată în viaţa mea când mă dezic de astă filozofie.
Dar te pui cu Nemţoaica?

Niciun comentariu: