1.22.2016

Supă din coadă de cangur

Ba să o credeți voi că am făcut rost de o coadă de cangur să o gătesc, nu că n-aș fi în stare, dar știți cât costă transportul din Australia până aici ?
Dar s-a întâmplat intrând într-un magazin cu galantare șmechere, să văd ceva monstruos într-o tavă de inox. La început am crezut că e vorba de o iluzie optică, sau poate o butaforie din latex, dar m-am convins întrbând și punându-mi ochelarii pe ochi (1,7 dioprtrii) că e vorba de niște banale gâturi de curcan. Provenită din Ungaria marfa asta m-a dus cu gândul la o supă densă, cu ou crud  în ea, așa că am comandat o bucată, care cântărea nici mai mult nici mai puțin decât 1,8 kilograme, puțin mai mult decât dioptriile mele.
Și ajuns acasă, am speriat-o pe  Nemțțoaica de nevastă-mea cu bucata monstruoasă de carne. M-a întrebat ce este iar eu inspirat și șugubăț i-am spus că e o coadă de cangur, că după nutrii, lame și struți, au apărut  în România și crescătorii de canguri.
Am râs amândoi dar așa în virtutea inerției, i- a rămas numele acestei bucăți cinstite din anatomia curcanului CODĂ DE CANGUR.
Și drept urmare și în consecință, vă dau mai jos rețeta unui consome de coadă de cangur poate cine știe vă vine pe chelie să preparitizați o astfel de bunătate.
Să iei 4 cepe mari, să le cureți de foile lor, în fiecare să înfigi câte un cuișor aromat și să le așezi într- o tavă unsă cu ulei. Tot acolo mai pui 4 morcovi mari, pe care nu îi cureți de coajă ci doar îi speli sub jet de apă frecându-i cu un burete de vase, așijderea două rădăcini de pătrunjel și una de țelină. Pudrezi totul cu sare grunjoasă, piper măcinat și dai tava la cuptor la foc moderat pentru un sfert de ceas, după care răsucești toate legumele cu susu în jos sau cu josul în sus și mai lași tava în cuptor încă un sfert de ceas.
Legumele tale trebuie să prindă o rumeneală plăcută, un fel de blond castaniu care soloreze fiertura dar fără să îi dea tentă de castană coaptă ci doar de coajă de alună culeasă la sfârșit de august.
Acum pui legumele într-o oală, adaugi 4 litri de apă rece, o linguriță rasă de boabe de piper, două foi de dafin și un ardei iute uscat (lasă-l întreg, că după ce clocotește trei minute îș scoți din oală și îl arunci). Mai pune acolo și coada de curcan, vreau să zic gâtul de cangur...ptui! că m/am încurcat definitiv, mă rog, bucătoiul ăla de carne tăiat în tranșe de o palmă, pui oala pe cuptor și la foc moale o lași să fiarbă cam două ceasuri, fără să clocotească, cu capc deasupra.
După socoteala mea, o să pierzi un litru de lichid prin evaporare așa că rămâi cu 3 litri de consome clar, ușor colorat, fără prea multă grăsime deasupra și cu un gust inconfundabil
Strecoară supa prin tifon, mai trage-i un clocot și acum urmează finis opus coronat opera.
Trebuie să ai boluri înalte de supă, pe care le încălzești în cuptor până la 70-80 de grade, în fiecare spargi cu grijă un ou (nu de cangur) presari pătrunjel verde tocat și torni cu grijă, finuț de tot supa în clocot, apoi acoperi bolul cu o farfurie și îl lași să asude măcar un minut.
Oul trebuie să își coaguleze albușul, iar gălbenușul să rămână cleios.
Să moară cangurii de poftă !!!

Niciun comentariu: