3.18.2015

Cuina bănăţeană

Am stat mult pe gânduri şi nu am îndrăznit, până să fac acest pas.
Şi m-am hotărât până la urmă privind în urma mea.
S-au adunat în 38 de ani de scris şi de chin asupra hârtiei, peste optzeci de kilograme de manuscrise, iar mai de curând adunate, câteva mii de pagini de calculator scrise cu degetul de plastic al tastaturii. Sunt împreunate, poveşti de viaţă, patru romane, sute de nuvele schiţe, povestiri, poeme şi articole de ziar. De asemenea aproape 500 de emisiuni de televiziune înregistrate, cam 300 de emisiuni de radio şi un pogon de reţete culinare şi materiale legate de bucătărie, de hrană şi de visele Românului. Ultimii şapte ani am trăit încercând aşa cum m-au dus puterile mele mărunte, să promovez imaginea Banatului, tradiţiile, locurile şi mai cu seamă oamenii. Bănăţenii mei frumoşi şi făloşi.
Şi fiindcă toate aceste lucrui nu trebuie să se piardă ci să rămână într-u folosiinţă generaţiilor care vin,  am purces, bătrâneşte, chinuit şi cu bucurie în suflet să încropesc o Fundaţie care se va numi CUINA BĂNĂŢEANĂ.
Un ONG căruia am să-i las patrimoniu toată munca mea de o viaţă şi mai ales dragostea mea.
Am să încerc să adun în jurul meu prieteni, cunoscători şi iubitori de tradiţii din toată ţara şi de pe toată planeta fiindcă ne-am cam răspândit noi românii în lumea largă şi avem cuine în Americi, Australia, Asia, ba până şi în Mozambic şi Uganda. Am să încerc să promovez România, spiritul ei şi bunătatea ei de netăgăduit.
Mă ocup deja de întocmirea actelor necesare, am făcut  primul pas şi am o linişte atât de mare în suflet încât pot spune că am întinerit.
Pe parcurs am să vă ţin la curent cu tot ceea ce fac şi ce am de gând şi sper ca Dumnezeu să mă ajute să mă împlinesc şi cu acest vis.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Bravo, uico! Sa ne traiesci si sa continui sa ne incanti auzul, privirea si papilele cu povescile tale!!!!

Ana spunea...

Ce-mi place: "Optzeci de kilograme de manuscrise".