2.16.2015

Buletin meteo

Trăim asupriţi de un Buletin Meteo care a luat-o razna.
La mine, la Buziaş, ba se face primăvară, ba nu, fără ca ghioceii ăştia nătângi pe care i-am găsit pe malul Timişului să bage în seamă prognozele televizate.
Tableta îmi spune că la ora asta afară sunt 9 grade la umbră şi aşa e, mă scald într-un aer parfumat în grădină (astăzi am de gând să mă apuc de revizuit GRĂDINA DE PLASTIC - http://uicamihai.blogspot.ro/search/label/Gr%C4%83dina%20de%20plastic-%20episodul%20I


în aşa fel încât din martie să o bag în priză) şi văd că şi narcisele (am câteva sute) scot timid frunzite ca două degete din pământ.
Sunt fericit, m-am săturat de negură, de zăpadă şi de căratul lemnelor cu târna pentru hulpava de teracotă.
Şi în cinstea primăverii ce vine pâş- pâş, vă regalez astăzi cu o reţetă în ton, şi anume o salată de spanac mai deosebită. Piaţa ascos de toate pe tarabe din solarii, preţurile nu sunt mari aşa că, să îi dăm bătaie.
SALATĂ DE SPANAC

Jumătate de kilogram de spanac , bine spălat şi zvântat se aşează într-un castron pântecos. Se presară deasupra rondele foarte fin tăiate de ridichii, morcov ras precum şi bastonaşe de ceapă verde, tăiate fir de păr. Totul după ochi şi după poftă.
Sosul este unul mai simandicos: prăjiţi cam o sută de grame de costiţă afumată tăiată zaruri mici, într-o tigaie stropită doar cu un strop de ulei de măsline, adăugaţi la final un strop de unt, un pahar de supă de legume, un strop de oţet de mere, sare, piper, o linguriţă de sos de soia, iar la sfârşit, după ce acest sos a dat un clocot, adăugaţi zeama de la o lămâie. 
Turnaţi peseste salată sosul fierbinte, omogenizaţi cu paleta pentru salată şi serviţi pe felii de pâine prăjită în ulei de măsline, adăugând alături şi feliuţe de telemea prospătă.
Poftă mare !!!

Niciun comentariu: