2.19.2015

Iepuriţa din joben

Un prestidigitator profesionist scoate cât ai clipi din joben un iepure.
Eu, amator cu caş la gură, nu am reuşită să scot decât iepuriţa asta, care nici măcar nu-i bună de gătit. Ori mi-e jobenul decalibrat, ori am eu în cap numai drăcării.
Lăsând gluma la o parte, poza asta este de la SALTIMBACIADA 2014 din Lugoj, un loc în care m-am simţit tare bine şi unde am de gând să mă duc şi anul ăsta.
Şi ca să revenim la joben, am scos din el o reţetă fermecată de supă japoneză faimoasa Ramen, despre care se scrie, se vorbeşte şi mai ales se bârfeşte. De origine chinezească şi împrumutată de japonezi în timpul marii crize de după al doilea mondial, Ramen a devenit un simbol culinar al Ţării Soarelui- răsare la această oră existând în Japonia peste 200.000 de localuri care servesc exclusiv această supă aromată şi revigorantă.
Iar eu, după ce am săpat prin restaurante, cărţi de bucate, arhive vii şi alte locuri, mi-am creeat propria reţetă pe care acum vi-o dau şi vouă.

RAMEN A LA UICA MIHAI

Să iei o spinare de raţă  cu tot cu aripi, o spinare de gâscă cu tot cu târtiţă, o spinare de găină cu tot cu aripi, două aripi de curcan (toate astea se găsesc în congelator la Auchan) să le ungi cu sos de soia amestecat bine cu ulei de susan şi să le pui într-o tavă să le tragi în cuptor la foc iute până prin o crustă rumenă.
Apoi să le pui să fiarbă dimpreună cu un sfert de cap de porc (partea cu falca inferioară, fără rât), o bucată de rasol de vită bătrână şi o bucată de cotlet de porc cu tot cu os şi şorici, în apă cât să le acopere şi mai o palmă deasupra, la foc moale fără să adaugi nici sare nici alte mirodenii.
Zeama asta trabuie să fiarbă patru ceasuri bune sau chiar mai mult depinde de calitatea cărnii, apoi să adaugi albitură (pătrunjel , păstârnac) morcovi întregi şi două trei tulpini de praz tăiat în bucăţi mari.
După un ceas zeama asta se strecoară şi gata ai supa ramen. Acum drege-o la gust cu sare, mai ceva sos de soia şi piper roşu.
Din cărnurile fierte scoate cotletul şi taie-l felii de jumate de deget scoţând osul, desprinde carnea de pe capul de porc îndepărtând şoriciul, la fel alege şi carnea de vită în fâşii.

Tăiţeii pentru Ramen (îi vezi în fotografie şi se găsesc de cumpărat la orice magazin Profi sub marca Rolton)
se opăresc doar cu un polonic de supă fierbinte, apoi se aşează într-un bol încăpător (în japonia are un litru) desupra se presară câteva ciuperci uscate (gălbiori ori bureţi de fag) se aşează delicat bucăţi de carne de porc şi de vită, o jumătate sau chiar două jumătăţi de ou fiert (grijă să fie cleios) şi nişte codiţe de ceapă verde tocate mărunt, ori creson, ori solzişori de praz crud.
Acum toarnă supa în clocot peste tăiţei, încet, cu grijă să nu agitaţi conţinutul , mai stropeşte cu sos de soia, ulei de susan, puţin coriandru pisat şi gata. Iar din resturile de carne de pasăre, faci o pastetă dată prin blender, pe care amestec-o cu cu o salată verde tăiată fâşii,, câteva linguri de maioneză, un strop de coniac, condimente cât mai puternice şi unge-o pe felii de pâine neagră.
Şi gata !!!
Fotografie împrumutată de la chefkoch.de

健 康 管 理
(POFTĂ MARE)

Un comentariu:

Eugenia spunea...

Uico, da-i in doamne iarta-ma de rolton, tu crezi ca cine cumpara kktul asta nu foloseste si pliculetul ala, chiar asa ?
Cine sta sa faca zama aia delicioasa pe care o faci tu face si ceva taietei sau macar cumpata ceva mai de doamne-ajuta !
Mama lor de bani ....