7.12.2014

Dumineca udă




Desculţă, udă şi cu poalele în cap, vara asta ştulburatecă mi-a dat aproape grădina de-a curişcapitelea scuturându-şi a furtună fustele şi ia înflorată.
Şi a curs atâta apă din cer cât n-am văzut eu de când sunt în Buziaş şi a speriat şi mierlele din nuc şi aricii din rarişte. Şi numai melcii şi râmele grase, groase cât şlauful de tras răchie din butoi se îmbucură şi se fălesc lăsându-mi dâre printre straturi. Iar eu, guturăit şi cu nasul roşu ca piparcă de boia, m-am retras să beau aspirine şi vin fiert, lăsând gospodăria în grija femeilor casei.
Că am două femeiuşti care mă ţin din scurt şi nu mă lasă să îmi fac de cap iar eu la îndur mai în glumă mai în serios fiindcă e atât de bine să ai pe cineva care te iubeşte.




Şi iaca-tă, prima fiind căţeluşa mea Biba, cocoţată la căpătâiul patului să îmi numere paharele de vin băute şi gata să mă latre dacă sar peste măsura pe care mi-a pus- o Nemţoaica !!!
Iar dânsa, Nemţoanea s-a pus să mă vindece cu hrană grasă, ştiind ea că aşa mă ridic din boleşniţă să fiu gata luni de cu zori să mă apuc iară de lucru şi de treabă, că s-a cam adunat şi cam avem

Aşa că mi-a tipărit o oală de sarmale după regula bucătăriei ei din Şteierdorf, cu felii de costiţă afumată la fundul oalei, beţe uscate de mărar şi şorici


Iar pe grătar mi-a copt ardei cu un sos făcut din roşii coapte, belite şi date pe răzătoare, amestecate cu zeamă de la castraveţii muraţi , usturoi, ulei de măsline, sare, piper şi miere.




Şi nu vă speriaţi, că n-o să mănânc ardeii ăştia goi, ori numai cu pâine, că doar n-oi fi dus cu pluta



Că tigăile astea ale mele vechi de treizeci de ani, o să vină umplute cu fripturi, într-una ceafă de porc bătută cu maiul, sărată şi chinuită cu mirodenii dulci, iar în cealaltă două jumătăţi de pui crăpat pe spinare şi marinat o noapte întreagă în de.ale Nemţoanei.
Aşa că dragii mei e bine să te ia guturaiul câte o dată în plină vară, dacă ai o Bibă şi o Nemţoaică .
Şi iaca meteorologiştii de la televizor mi-a şoptit de pe cran că de mâine se îndreaptă vremea şi se îmbracă vara în sfârşit, în dres de baie cu decolteu ca să i se vadă ţâţele.

Niciun comentariu: