6.25.2014

Roşii umplute cu orez



 Vară în toată legea ei, cu ploi torenţiale, aburi peste pământul reavăn şi piaţa plină de legume multicolore. Preţuri la fel de multicolore, dar dacă ştii să te tocmeşti, o rezolvi până la urmă.
Şi iată, mi-am făcut târguiala pentru unul dintre felurile mele de mâncare preferate
ROŞII UMPLUTE CU OREZ

Nu e mare scofală, cinsprezece roşii potrivite, coapte şi zemoase scobite cu o chiuretă de bucătărie şi întoarse cu gura în jos să se scurgă bine


 Am călit în unt zaruri mici de Şuncă de Praga, un ardei gras la fel de mărunt hăcuit şi două căni de orez fiert pe treisfert. Important e să pui mult unt iar mirodeniile sunt simple, sare şi piper.

Ce am scobit din roşii împreună cu încă mai câteva tomate mari cât pumnul lui Bercea Mondialu  au mers la fiert, acoperite cu apă cât cuprinde, două tulpini de ţelină, foi de dafin, sare, zahăr şi piper.


În rest simplu de tot, cu oezul răcit am umplut roşiile aşezate într-o tavă, restul de orez l-am adăugat printre, am turnat bulionul obţinut prin fierbere şi pasare peste şi marrrş la cuptor, două sute de grade douăzeci de minute.


Şi hai cu roşiile în farfurie, câte trei la serie şi câte trei serii una după alta.
Simplu, bun, ieftior şi sănătos.
Ia încercaţi !!!



Niciun comentariu: