6.26.2014

Îngheţată de corcoduşe

Am mustrări de conştiinţă şi mă simt vinovat fraţi ai mei, în ultimele săptămâni v-am bombadat cu reţete care au la bază corcoduşele şi v-am învăţat drăcării şi minunăţii. Şi e clar că nu puteau scăpa răcoritoarele de vară şi anume îngheţata şi nectarul de corcoduşe.
Am început campania de cules pe şanţurile şi lizierele de pădure din jurul Buziaşului, oamenii trec pe lângă mine şi se crucesc văzându-mi Fordul bătrân încărcat cu lădiţe vârfuite de corcoduşe. pe câţiva i-am miinţit că le culeg pentru export şi ele pleacă în Siberia ori Alaska şi fac pariu că jumătate din ei m-au crezut.
Că lumea mă consideră om serios, bătrân şi cu scaun la cap, iar nu panglicar şugubăţ.
Însă, spuneţi voi, câţi m-ar crede dacă mărturisesc cinstit că adun corcoduşele ca să fac din ele murături, vin, nectar şi îngheţată? Varianta cu exportul e mai plauzibilă fiindcă ştiu ei Buzieşenii că trimit zacuscă în Comunitatea Europeană, iar dulceaţa mea de ardei iute a ajuns până în Canada şi chiar în Alaska.
Dar hai să trecem la treabă, reţetele astea sunt destul de migăloase.
Am cules trei sorturi de corcoduşe, unele roşii sângerii, altele galbene şi unele mari portocalii, cu aromă de ananas, care ne plac nouă cel mai mult.
Toate corcoduşele, alese pe sortimente şi spălate în mai multe ape vin coapte în cuptor, în tăvi înalte, lăsând apa din strecurător pe ele.
La 150 de grade, într-un sfert de ceas, corcoduşele se fac praf, pulpa se desprinde uşor de pe sâmburi aşa că nu e de loc greu să le separaţi dându-le prin strecurătoare. Iar aromele se intensifică şi se definesc mult mai pregnant.
Pentru
NECTAR
Amestec un kilogram de pulpă de corcoduşe cu un litru de apă şi două sute de grame de zahăr. Pun lichidul la fiert într-o oală cu fundul gros şi amestec încontinuu cu blenderul axial pentru  omogenizare şi încorporare.
Oala nu trebuie să dea în fiert, aveţi grijă să o menţineţi zece minute la 70- 80 de grade. Sporesc aroma adăugând coajă rasă de portocale şi puţin suc stors.
Lichidul vine răcit, apoi tras în sticle şi băgat în frigider. E o băutură răcoritoare de vară excepţională, dacă adăugaţi conservant şi o trageţi în sticle ceruite, ţine toată vara păstrată în pivniţă la întuneric. Fără conservant, se transformă într-un vin spumant şi de multe ori sticlele explodează.

ÎNGHEŢATA

Am pregătit cele trei sortimente de corcoduşe separat, ca pentru nectar.
Pasta lor, a fost pasată cu blenderul axial şi am făcut următoarele mixturi:
Corcoduşele portocalii, zahăr şi miere, smântână proaspătă, esenţă de migdale
Corcoduşele galbene, zahăr, miere, coniac, orez fiert şi pasat cu blenderul (însă foarte puţin), frişcă lichidă
Corcoduşele roşii, zahăr, gelatină alimentară, vişinată şi un strop de rom adevărat din Cuba.
Mixturile au stat la congelator până s-au făcut bocnă, apoi le-am luat din nou şi pe rând, la omorât cu blenderul pentru a obţine cremozitate şi fineţe.
Le poţi împreuna, le poţi consuma separat stropite cu sirop, poţi face straturi cu pişcoturi ori biscuiţi sfărâmicioşi, cert este că desertul ăsta (numai cu numele îngheţată) e bun ca la balamuc şi mă şterge de toate păcatele enunţate la începutul postării.
Hai puturoşilor, daţi fuga la adunat corcoduşe

Un comentariu:

Unknown spunea...

Ma bucur enorm ca v-am gasit blog-ul :) cand ma uitam la eminsune ma gandeam oare aveti blog sau facebook..si uite ca am gasit..va multumsc pentru retele care le postati!!!