6.20.2014

Ciuperci crude

Mi-e drag dimineaţa, cu roua în picioare, să colind prin desişurile de prunişor sălbatec de la marginea Buziaşului. Înfiorat de răcoarea dulce ca miezul de măr, caut ciuperci galbene, care după ploile din ultimele zile, răsar exact... ca ciupercile după ploaie.
Reuşesc relativ repede să îmi umplu figurativ poala şi mă duc acasă să îmi trag o salată ostăşească, precum romanii din legiunea a şaptea carpatica.
Şi vă dau şi vouă reţeta cine ştie poate vă prinde bine o dată.
Alege ciupercuţele proaspete, sănătoase, curăţă capătul picioruşului de urmele de pământ şi spală ciupercile în şapte ape.
Cât se storc ele în strecurătoare, fă un dresing din ulei de floarea soarelui, sare, piper, seminţe de ceapă, zeamă de lămâie şi coajă de lămâie rasă. 
Într-un castron combină frunze de salată verde tăiată fâşii late de două degete, spanac rupt în mâini, ciupercuţele tăiate în sferturi, niscaiva carne afumată (jambon, muşchiuleţ, costiţă, piept de pui afumat, pastramă)  rondele de praz tăiat foarte subţire, stropeşte cu dresing din belşug, iar la final presară crutoane şi pătrunjel verde tocat.
Ciupercile crude au o aromă inconfundabilă, sunt pline de săruri minerale iar contrastul cu afumătura este neaoş şi ziditor de voie bună.
Am uitat ce era mai important.
Ţuică înainte şi uun vin alb sec la urmă.

Niciun comentariu: