11.08.2013

Meniu aniversar

În crucea nopţii care a trecut (am stat treaz ca un cuc), la ora trei, s-au împlinit cincizecişase de ani de când mama m-a tras din pântecul ei şi m-a adus la lumină.
Şi am stat treaz aşteptând să văd dacă trec arhanghelii pe uliţă, să îmi bată în ferestre...
Dar n-au trecut...
Eh! O să vină astăzi sigurat, că doar sunt de-al lor şi nu mă uită în nici un an, cred că s-au dus primaş- dată la Regele Mihai, că acolo e palat cu marmură şi stucaturi, iar masa e una de Curte, iar nu "de curte" ca la mine. Plus că regele e bătrân tare şi cine ştie dacă mai apucă şi la anul.
Dar am să îi las ţuţ astăzi punându-le pe masă bucate nu de cele Hohenţollereşti ci de pe vremea lui Dragoş, Vlad şi Pavel Chinezu, ca să vadă că nici regele-regilor, nu trăieşte ca mine.

Am fiert de ieri o piftie galbenă ca inima mierii din şase picioare de porc, o jumătate de căpăţână de godac, iar separat am fript doi muşchiuleţi de porc în tavă.
Şi mi-a turnat Nemţoaica piftia în tăvi înalte de cozonac, peste toate cărnurile astea tăiate făşii, amestecate cu rondele de castraveciori marinaţi, ouă de prepeliţă şi cubuleţe de jambon vechi de un an.Şi tăvile răsturnate pe platouri, au dat ca prin minune o piftie transparentă cu suflet marmorat, iar lângă ele am mai pus aspic tocat şi am închipuit floricele din frişcă amestecată cu sare, piper, hrean şi pulpă de lămâie.
Aperitiv cu care te poţi sătura o zi întreagă.

Zeama de pus în blidele musafirilor, e una fiartă dintr-un sfert de piept de viţel, cu oase de la genunchi sparte, cu multe grinţaiguri, adică o supă ca în Banat, în care după amiază o să torn găluşte de gris mari cât pumnul.

Iar friptura e de pui, adică doi cocoşei grei ca plumbul, umpluţi în pântec cu ficăţei perpeliţi la tigaie, iarăşi ouă de prepeliţă fierte (am multe şi vreau să scap de ele), feliuţe de jambon şi mirodenii verzi.
Nu am făcut garnitură la mâncarea asta, o să torn o mămăligă la moment, murături pe deasupra şi pentru cine vrea, salată de praz şi ţelină.

Prăjituri nu am, bănui eu că Nemţoaica a dat cuiva să îmi coacă ceva, dar mă las surprins, orice ar fi.

Numai un lucru mă mistuie şi mă mâhneşte, n-am nimic de băut în casă, nici strop, nici licăr şi dacă or veni arhanghelii, nu am ce să le dau de udătură şi cu ce să închin drept mulţămire.
Dar poate aduc ei ceva la subsioara aripii...

8 comentarii:

Andreea-Denisa spunea...

In primul rand LA MULTI ANI cu sanatate, fericire si implinitri.
Vaaai de mine ce povesti , jur ca mi-am inchipuit tot ce ai povestit .
Uica draga , daca Nemtoaica n-a facut nimic dulce aduc eu si aduc si tuica de la noi, asa pot manca si eu din bunatattile facute :)

Anonim spunea...

UN MENIU NEAOS, DE LA NOI. CU GINDUL SI SUFLETUL VOI FI SI EU PE ACOLO. LA MULTI ANI INCA ODATA, SI SA FITI VESNIC INCONJURAT DE PRIETENI. CU DRAG, LIDIA

pansy spunea...

La multi ani asa cum ti-i doresti !Si sa ne incanti si mai departe cu vorbele tale mestesugite insailate in retetele astea neaose atat de iubite si poftite !

Petre spunea...

La Multi Ani cu Sanatate si Noroc !

lauralaurentiu spunea...

Uico, să trăieșci cu șin' gângeșci, să ce țuși cu șin' ce culși! La mulți ani cu sănătace șî câta năroc, șî să șcii că șî anu' ăsta am făcut vin de mure, da' încă nu l-am tras, că ce-așceptăm pe dum'eta!

Unknown spunea...

La multi ani! sa fi sanatos si la punga gros. Un meniu delicios si in privinta bauturii nici u bai, ca-i ametesti dumneata uico cu vorbele-ti mestesugite. Petrecere frumoasa si sa ne scrii in fiecare zi pentru a ne bucura sufletele. cu drag, Gabriela.

Ramona Alina spunea...

La multi ani!!! cu sigurantã Nemtoaica are o surprizã :)

Unknown spunea...

La asa masa imparateasca puteam fi si noi cei de pe fb...da, tot ne-am delectat cu ceva... cu descrierea ta haioasa. Daca aveai si cateva imagini ne-am fi saturat numa cu ele si ar fi fost tare fain! Pana la urma Arhanghelii au venit?... sau te-au ocolit!... da tu nu te necaji. La nul vor veni cu siguranta! La multi ani sanatosi don Mihai!