11.11.2013

Chef zărghit

 Cu chiu cu vai şi târâş grăpiş. a trecut vichendul ăsta mahmur în care de voie de nevoie am împlinit cincizeşişasă de ani. Chestia care îmi mistuie rânza, e că nu îi simt, când mă uit în oglinda monumentală din camera Nemţoaicei văd un flăcău tânăr, ţanţoş, cu tuleie în barbă şi pus pe drăcovenii.
Dar nu contează acum post- factum ce simt eu, ci mai ales, mai ales, ce au simţit musafirii mei veniţi în musafireală să mă tragă de urechi şi să îmi bea tot ce aveam în casă.
Dar mărturisesc adevărat, pe gustul meu s-a băut prea puţin, şi tot pe gustul meu s-a mâncat mult prea mult. Mă condamn la gândul că am băgat atâtea calorii (fără număr, fără număr, fără număr) în preceni şi că la urmă n-am avut să le dau nici Colebil nici Triferment.
Ci doar binecuvântări şi scuze cu jumătate de gură.
Dar hai să lăsăm introducerea nelămuritoare şi să trecem la meniu:


Mule de aspic, făcute dintr-o jumătate de cap de porc, şase picioruşe flambate, cinci spinări de raţă, două aripi de curcan, morcov, păstârnac , dafin , sare şi piper boabe. Zeama scăzută bine a fost strecurată de patru ori prin tifon împăturat în opt, degresată cu albuş de ou şi din nou strecurată. Carnea turnată în blide , acoperită cu zeamă iar castroanele răsturnate pe un pat de varză creaţă marinată în vinegretă cu multă lămâie. Deasupra sos de hrean, dulceaţă de ardei iute şi roşii uscate conservate în ulei de măsline.

 O salată de pui ( patru pulpe babane gătite la cuptor, fasole verde, mazăre, morcov, ţeliină rasă, toate blanşate, boabe de porumb şi ţelină rasă, într-un sos de maioneză jumate amestecată cu iaurt şi capere). Deasupra boabe zemoase de rodie- off ce chin să le scoţi întregi- lângă ele feliuţe de kiwi şi corcoduşe marinate în oţet.

.


  Sosurile însoţitoare sunt hrean în smântână şi dulceaţă de ardei iute...

 Supa este una monumentală, creme de conopidă, varză roşie şi morcov, fiecare cu altă aromă (conopida usturoiată, morcovul acrit cu oţet de mere, varza aromată cu chimion şi smântână. Deasupra pastramă friptă bastonaşe şi pătrunjel


 Felul principal, ficăţei de pui traşi la tigaie, înăbuşiţi la cuptor cu vin şi caşcaval gratin, cu o garnitură de orez basmati tratat cu curcuma şi seminţe de ceapă neagră. Murături neaoşe şi salată de varză creaţă.

 Tortul a fost surpriza cu care Nemţoaica mi-a rupt gura. Mărturisesc cu regretul necesar, că de la 18 ani nu am mai avut tort aniversar. Dar măcar putea şi ea să îmi pună nişte cifre mai mici drept lumânări.




 Aici a fost un supliment întocmit la cererea fanilor, Piadina cu pastramă şi ciupercuţe

Ş-a mâncat ca la balamuc, până m-am învârtit eu să caut ceva de băut, musafireii au halit tot.
Acum, caut prin casă ceva de îmbucat, au mai rămas doar nişte oase de la piftie, o felie de pâine uscată şi fărămituri de ciocolată din glazura tortului.
Dar nu mă stresez, am descoperit ascunsă sub maşina de cusut, o sticlă de doi litri cu o răchie mai mult decât balsamică.
Aşa că trai şi viaţă !!!

Niciun comentariu: