11.28.2013

Fasole de 1 Decembrie

Vă aduceţi aminte de gaura din steagul tricolor făcută în 21 Decembrie 1989?Ei bine, în fiecare an de Ziua Naţională, românii umplu cu fasole gaura aceea pentru că astfel viitorul se umple de lumină işi iaca-na, mai trag speranţa că după MAREA ARUNCARE CU CAPUL ÎNAINTE din 89 o să reuşească să ajungă la luminiţa de la capătul tunelului.
Iluzorie idee dar totouşi fiecare se alege cu o masă pe cinste.
Şi eu, ca toţi conaţionalii mei servesc la Ziua Naţională fasole, dar nu aşa, una- două ci cu tipic, cu pompă şi cu rafinamente de zi mare. Şi parcă ceva-ceva din luminiţă se străvede în blid. Iar eu, aşa cum sunt filotim şi cu suflet de barbugiu, îmi împart fasolea cu toată lumea care vine să se dedulcească din ea, iar vouă, celor care nu apucaţi, vă dau reţeta mea festivă de fasole, măcar cu atâta să vă alegeţi: muncă la ceaun, oase frânte şi buze unsuroase.

La final vă dau asigurarea că nu e musai necesar să vă duceţi la pădure ca să obţineţi un gust neaoş şi aniversar. Merge şi pe flacăra de aragaz, în bucătăria minusculă de la etajul patru .

Niciun comentariu: