2.03.2013

Meniu a la Nemţoaica

Am colindat toată după- amiaza prin Buziaşul ud (cădeau din cer lacrime mărunte de înger) odihnindu-mi spiritul, frământat dacă să scriu sau nu o cronică despre Top Chef.
Şi ajuns acasă, am dat de Nemţoaica în bucătărie.
Femeii mele a început să îi placă obiectivul camerei de filmat şi lentila foto şi şi-a risipit după-amiaza construind un prânz fine dinning, cu şapte feluri de mâncare, pe care le-a fotorafiat din diverse unghiuri. Când am intrat eu în bucătărie, era cocoţată pe frigider şi se ţinea cu o mână de un corn de taur aninat pe perete iar cu cealaltă lua cadre largi cu telefonul.
Am rămas mut de uimire, moale de plăcere şi topit de poftă.
Aşa că am hotărât să las Top Chef-ul pe mâine, fiindcă iaca-tă, am în propria bucătărie o Toapă Chefă !
Ne-am delectat cot la cot cu meniul ei, (în jurul nostru motanul Mutulică, mâţa de pripas pe care am botezat-o Zât, căţelele Biba şi Bony, stateau cu limba scoasă) iar la final mi-a scos Nemţoaica din ascunzătoare o sticlă de Hidromel primită cadou de la un producător din Serbia acum un an şi m-a luat în braţe băutura aceea stranie şi bună şi iaca, am dormit ca un prunc înfăţat până acum.
Dar să vă spun ce a gătit Nemţoaica, nu pun foto fiindcă au ieşit toate belite:
Aperitiv:
    Pastă de sardine cu frişcă naturală neîndulcită şi boabe de rodii, unsă pe tartine de craker de orz.
Felul întâi
   Ciorbă de ciocănele de pui cu leurdă scoasă din congelator şi găluşte de gris micuţe cât cireaşa
Felul doi
   Macrou gătit în cuptor cu felii de bostan de copt şi ulei de porumb. Lângă el, cremă de hrean cu lime.
Felul trei
  Cârnaţi fripţi  (din cei de la concurs) cu o cremă de năut în care a pus şi boabe întregi. Agentul de fierbere a fost laptele îndoit cu apă, iar la urmă a dat pe deasupra cu dulceaţă de ardei iute
Felul patru
  Cotlet gătit cu codiţe de ciuperci şi smântână.la tigaie. Mi-a oferit şi cartofi copţi lângă, dar i-am refuzat fiind prea săţioşi.Iar cartoful şi ciuperca se cam hârâie !
Felul cinci
  Un ciocănel de pui pe care l-a scos fiert din ciorbă, l-a învelit într- un aluat făcut dintr-o banană strivită cu furculiţa, amestecată cu puţină frişcă, sare, piper, curry şi seminţe de susan şi l-a rumenit în cuptorul încins la 230 de grade, cinci minute, aşezat pe hârtie de copt. A ieşit senzaţional, am supt până şi osul.
Felul şase
  Nu a fost spectaculos, doar plăcintă cu dovleac, dar lângă ea mi-a dat hidromelul şi totul a devenit Rai.
Felul şapte
 Aici m-a omorât. A fiert tagliatele, le-a acoperit fierbinţi cu ciocolată rasă, alune pisate şi seminţe de floarea soarelui scoase din miere. Lângă ele feliuţe de măr, kiwi şi portocală, toate presărate cu scorţişoară. Genial, am lins ciocolata topită din farfurie.
La cină, vă închipuiţi, am luat doar un ceai hepatic şi cred că o să mai iau unul sau chiar două !

Niciun comentariu: