1.17.2013

Şalău partea a doua

Luându-mă cu burlăcia mea forţată şi necăjit că ori aş face mi se pare că toată casa e întoarsă pe dos şi stă cu fundul în sus (mi-e teamă că Nemţoaica o să mă alerge cu mătura prin grădină când se întoarce), am uitat să vă dau urmarea isorisirii numite Şalău de şalău http://www.uicamihai.blogspot.ro/2013/01/salau-de-salau.html
şi să vă învăţ ce să faceţi cu fileurile.
Oricum, ele au rămas negătite, pe când se pregătea Nemţoaica să le ucidă, a venit maşina, a luat-o şi dusă a fost.
Aşa că eu astăzi, după ce m-am sfătuit cu căţeluşele Bony, Biba şi motanul Mutulică am hotărât să scot şalăul feliat din frigorigider şi să îl gătesc pre dânsul.
Căţelele s-au cam indignat, dar Mutulică s-a lins pe buze şi m-a bătut pe spate cu gheruţa.
Aşa că iată cum am gătit,
ŞALĂU A LA UICA MIHAI

Întâi am băut o ţuică.
Apoi am pus să fiarbă o cană de orez cu trei căni de apă.
Am mai băut o ţuică.
Am tăiat o ceapă mărunt, am pus-o în tigaie cu ulei de măsline, un pumn de bame scoase din saramură şi tocate fin, le-am călit uşurel, am adăugat câteva roşii uscate, un strop de apă caldă, praf de curry primit din Engliteria de la Radu Groza http://bucatarialuiradu.co.uk/ , flori de ceapă uscate, piper şi un strop de oregano , am redus focul şi am pus capac pe tigaie.
A treia ţuică a venit de la sine.
Orezul fiert al dente a trebuit strecurat, spălat şi zvântat.
O chestie foarte obositoare, aşa că am mai băut un pahar.
Am amestecat orezul zvântat cu ceapa călită din tigaie şi l-am pus într-o folie de aluminiu în strat triplu, pe care am aşezat-o în tavă în aşa fel încât la urmă să pot face un pachet ermetic. Am nivelat orezul, peste el am pus rondele de praz, fâşii de ardei roşu uscat şi afumat, am mai presărat curry şi flori de ceapă uscate, iar deasupra am pus fileurile de şalău pe care mai întâi le-am dat prin făină albă amestecată cu sare şi piper şi le-am prăjit pe jumătate în tigaie.
Între timp am mai băut un pahar, parcă al cincelea.
După care a trebuit să închid un ochi, fiindcă cu amândoi deschişi, vedeam două tăvi şi patru fileuri.
Am împachetat folia şi am avut grijă să fie totul ermetic, după aceea am făcut numai câteva înţepături cu o frigăruie de lemn ca să iasă aburul şi am băgat tava în cuptor.
Iar a fost nevoie să închid un ochi fiindcă apăruseră în bucătărie două cuptoare şi nu ştiam în care să bag cele două tăvi.
Până la urmă m-am descurcat şi ca să sărbătoresc, am mai ras un pahar, nu mai ştiu al câte-lea.
Am setat cuptorul la 30 de minute, 170 de grade, am luat cu mine sticla, pahrul şi am plecat să mă înscriu la un concurs pe feisbuc, http://www.facebook.com/Selgros.Romania?fref=ts fiincă e distractiv şi sunt premii babane de tot.
Mi-am făcut postarea şi mi-am mai turnat un rachiu.
Apoi în bucătării, am scos tăvile din cuptoare, am desfăcut foliile de aluminiu şi o mireasmă inexplicabil de îngerească a umplut bucătăria. Am început să văd dintr-o dată normal, era doar o bucătărie, un cuptor o tavă şi bunătatea de mâncare.
Mi-am pus două farfurii (cu amândoi ochii) i-am dat şi motanului partea lui (se numeşte partea motanului, nu a leului) iar căţelelor le-am dat cu tifla.
Ele să mănânce boabe de la veterinar şi lapte degresat, că prea sunt grase şi lucioase.
Acum vă las, mai e cev rachiu în sticlă...


ŞI NU UITAŢI !!!


Dacă doriţi o carte de la Uica Mihai, cu autograf bine înţeles, comandaţi la e-mail:
uica.mihai@gmail.com

Volumul are 128 de pagini şi este însoţit de un CD pe care găsiţi cartea în format electronic pentru tabletă, smartphone, kindle etc, precum şi încă o carte de bucate numită
REŢETE CU....
-10 EMISIUNI RADIOFONICE ÎN GRAI BĂNĂŢEAN
-UN VOLUM DE POEZIE
-UN VOLUM DE PROZE NOSTALGICE ŞI SATIRICE
Preţul unui volum este de 28 lei inclusiv taxele poştale iar plata se face prin ramburs.
Vă rog să specificaţi în e-mail NUMELE INTEGRAL AL PERSOANEI CĂREIA ÎI ADRESEZ AUTOGRAFUL, ADRESA ŞI CODUL POŞTAL !

2 comentarii:

NICO spunea...

Sa traiesti Uica,safi sanatos tot timpul!Sa te intareasca Dumnezeu prin partile slabe !
Te-am descoperit cautind ceva retete "adevarate de sarbatori", citesc si vizionez cu placere productiile tale,felicitari si viata lunga..avem noi oltenii o vorba :"Decit sa traiesti putin si rau,mai bine muuuult si bine !"

Rita Oarga spunea...

Vai ce bine m-am distrat! Aici e refugiul meu dupa o zi de serviciu lunga, stresanta, enervanta.
E ca si cand fugeam la tata sa-mi sufle pe rana dupa ce trageam o burta de asfalt.
Parca totul e un pic mai frumos. Sa aveti o seara frumoasa.
Va imbratisez cu drag.