1.15.2013

Meniu burlăcesc

Astăzi am fost să îmi iau pensia de la bancomat.
Şi m-am uitat în ea ca într-un buzunar spart. Gaura cât capul de hipopotam.
Aşa că mi-am recalculat urgent bugetul pe săptămâna în curs şi am contacta-o pe Nemţoaica de nevastă-mea să îi comunic noua strategie.
Fiindcă am uitat să vă spun, de două zile sunt burlac, Nemţoaica e plecată la Reşiţa să stea câteva zile cu nepotul nostru Vlăduţ fiindcă e stare de necesitate, iar eu am rămas doar cu căţeluşele Biba, Bony şi motanul Mutulică.
Ne cam facem noi de cap, adică fără supraveghere nu măturăm pe jos dimineaţa, lăsăm vasele murdare în chiuvetă până se adună multe ca la cazarma de jandarmi, bem cafea mai multă decât trebuie şi ne dedulcim şi la câte o bere. Sau două. Sau trei.
Acum cu pensia asta spartă în fund, am revizuit questionul şi vă dau aici detalii:
Facem economii destrăbălate la mâncare, că la bere şi cafea nu are rost.
Asfel dimineaţa renunţăm la micul dejun, la prânz mâncăm resturile micului dejun iar la cină ce a mai rămas de la prânz.
Glumesc desigur, dar oricum am strâns cureaua şi ca să înţelegeţi vă dau o reţetă şoc:
1 Litru de apă, un morcov ras, o ceapă întreagă, 1 pulpă de pui, piper boabe, sare, o foaie de dafin, două cuişoare.
Când a fiert carnea, o scot afară, adaug o jumătate de litru de bulion peste zeamă, puţin zahăr un strop de oţet, sparg în oala în clocot patru ouă şi am un bulion de roşii excelent. Mult pătrunjel deasupra şi gata !
Pulpa de pui fiartă, vine unsă cu unt, peste ea pun rondele de praz, fire de rozmarin, puţin praf de curry, sare, piper, totul vine învelit în folie şi băgat la cuptor 200 de grade 15 minute. Garnitura e una instant.
Adică la prânz jumătate din pulpă cu trei cartofi fierţi natur şi stropiţi cu margarină, seara cealaltă jumătate cu nişte tăiţei creţi opăriţi în apă şi traşi la tigăiţă cu unt, sos de soia şi feliuţe de praz şi gogoşar marinat.
Micul dejun e un moft, nici nu vi-l descriu, pâine prăjită cu margarină, ceai de mentă din grădină de la noi.
Ia încercaţi şi voi, chiar dacă nu aveţi găuri pesioniste în buzunar.
Că în viitor precis o să aveţi.

ŞI NU UITAŢI !!!


Dacă doriţi o carte de la Uica Mihai, cu autograf bine înţeles, comandaţi la e-mail:
uica.mihai@gmail.com

Volumul are 128 de pagini şi este însoţit de un CD pe care găsiţi cartea în format electronic pentru tabletă, smartphone, kindle etc, precum şi încă o carte de bucate numită
REŢETE CU....
-10 EMISIUNI RADIOFONICE ÎN GRAI BĂNĂŢEAN
-UN VOLUM DE POEZIE
-UN VOLUM DE PROZE NOSTALGICE ŞI SATIRICE
Preţul unui volum este de 28 lei inclusiv taxele poştale iar plata se face prin ramburs.
Vă rog să specificaţi în e-mail NUMELE INTEGRAL AL PERSOANEI CĂREIA ÎI ADRESEZ AUTOGRAFUL, ADRESA ŞI CODUL POŞTAL !

2 comentarii:

Dana spunea...

Tare m-am distrat! Parca si vedeam cateii aliniati la cafeaua de dimineata!

Mircea Popescu spunea...

Domnule, stii ceva? Eu, si asa, nu mananc dimineata, daca as putea sa sar peste masa de pranz, n-as mai manca seara si problema ar fi rezolvata :))