1.13.2013

Şalău de şalău

DRAGII MEI, VĂ INVIT SĂ DAŢI CLICK PE LISTA MEA DE PRIETENI ŞI SĂ VĂ ÎNSCRIEŢI PE ACEST BLOG. Astfel veţi fi la curent cu toate năzdrăvăniile mele bucătăriceşti, vă veţi delecta cu muzică bună şi reţete inedite !
o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o
Peştele este un bun prieten al familiei noastre. Asta subliniind ideea că ne mâncăm prietenii în mod curent.
Că aşa e la modă.
Şi ieri a venit în vizită, tocmai de la dunăre de la Berzasca, un ŞALĂU de cinci kilograme, cu ochiul încă umed şi clar.
Era într-un sac de rafie udat cu apă de dunăre şi dădea din coadă ca un musafir cumsecade.
Nemţoaica l-a primit cu onorurile cuvenite, l-a servit cu... cu... să nu mint nu ştiu cu ce l-a servit, dar e clar că după ce l-a servit, nu mai dădea din coadă.
Eu unul, ca un cap de familie responsabil, l-am ajutat să se facă comod, dezbrăcându-l de fileuri care erau reci şi ude.
Mi-au ieşit în cap două kile de carne fermă, albă şi cu un uşor miros de mâl.
Căpăţâna, coada şi resturile cu franjuri de carne pe ele, au luat loc destul de comod într-o oală plină ochi cu apă şi pentru ca şalăul să nu se plictisească (nu avea loc suficient să înoate) i-am dat drept tovarăşi doi morcovi o ceapă, o căpăţână de ţelină, sare, dafin şi cimbru.
Şi aş aşezat oala în cel mai călduros loc din casă, adică pe aragaz. Două ceasuri a stat ea acolo, până am putut alege numai carnea din fiertură, iar oasele şi legumele terci au luat drumul castronului motanului nostru, Mutulică. Fiindcă şi mutulică se înebuneşte după peşte şi e singurul din casă care se descurcă cu oasele sale.
Şi carnea asta am pus-o în blender, cu un strop de zeamă de lămâie, două gălbenuşuri, sare, piper negru, şi câteva fileuri de anşoua pentru un gust mai putenic.
Un minut la turaţie maximă, un adaus de două linguri de smântână groasă de casă şi gata !
Mi-a ieşit o găletuşă de un kil de pastă cremoasă, mătăsoasă şi cu gust de rai. Asta mă ţine o săptămână la frigider să mai îmi închipui din când în când câte o gustare de pâine prăjită unsă, ce ceva măsline şi praz tăiat rondele şi muiat în sare şi piper.
E bine să ai prieteni şalăi, nu-i aşa ?
Dar ce s-a întâmplat cu fileurile?
O să vă spun mâine, Nemţoaica e în bucătărie şi se ocupă de ele, nici eu nu ştiu ce drăcovenie prepară, dar nu are ce să iasă, decât ceva bun.
Că şalăul e şalău.

ŞI NU UITAŢI !!!


Dacă doriţi o carte de la Uica Mihai, cu autograf bine înţeles, comandaţi la e-mail:
uica.mihai@gmail.com

Volumul are 128 de pagini şi este însoţit de un CD pe care găsiţi cartea în format electronic pentru tabletă, smartphone, kindle etc, precum şi încă o carte de bucate numită
REŢETE CU....
-10 EMISIUNI RADIOFONICE ÎN GRAI BĂNĂŢEAN
-UN VOLUM DE POEZIE
-UN VOLUM DE PROZE NOSTALGICE ŞI SATIRICE
Preţul unui volum este de 28 lei inclusiv taxele poştale iar plata se face prin ramburs.
Vă rog să specificaţi în e-mail NUMELE INTEGRAL AL PERSOANEI CĂREIA ÎI ADRESEZ AUTOGRAFUL, ADRESA ŞI CODUL POŞTAL !

Niciun comentariu: