8.20.2012

Salată sârbească

Sezonul conservelor şi murăturilor este pentru mine ca o probă a raiului pe pământ. Sunt etuziasmat de bogăţa de culori şi arome, legumele ca nişte daruri îmi vin pe masa de lucru în coşniţe şi mă port gingaş cu ele de parcă mi-ar fi pietre preţioase.
Vi-am mai spus că mă port de parcă aş fi în transă, niciodată nu sunt mulţumit de cantităţile pe care le poduc, de câte feluri de zacuscă fac şi de micimea butoaielor care mi se par ne-încăpătoare.
Toamna alerg prin restaurante şi cantine să îmi procur borcane de toate felurile, cumpăr hectare de celofan şi sfoară adevărată de cânepă. Îmi spetesc imprimanta tipărind etichete şi consum un metru cub de lemn de fag pentru focurile în aer liber căci numai aşa îmi fierb ceaunele cele mari.
Şi ca să am ajutor la tăiat, feliat, ras şi zdrumicat mi-am cumpărat un ROBOT DE BUCĂTĂRIE ca să îmi fie de ajutor.
Prima dată am colindat prin talciocuri chitit să îmi iau o sculă la mâna a doua, dar nici una nu îmi părea de încredere.Link
Apoi am început să caut prin supermarketuri, dar am constatat că buzunarul meu e prea mic şi prea sărac pentru oferta lor.
Aşa că am apelat la internet colindând pe site-urile cu oferte şi am pierdut o noapte întreagă vizitând, vizionând şi întrebând.
Şi oricât am navigat, toate căutările mă duceau într-un singur loc:
http://www.altex.ro
Se pare că firma asta are cele mai accesibile şi mai bune oferte de pe piaţă şi în plus nici nu mai trebuie să alerg pe căldura asta toridă, în cubul de tablă al Fordului meu vechi.
Aşa că mi-am comandat de acolo o sculă admirabilă, care face tot ce îmi doream eu în sezonul legumelor, la un preţ absolut fantastic:
http://www.altex.ro/robot-de-bucatarie-philips-viva-collection-hr7761-00-vas-2-2l-blender-1-2l-cutit-metal-puls-750w-alb
Are 4 cuţite pentru ras, unul pentru măcinat, unul pentru frământat, bătător pentru aluaturi, mouse şi fişcă, totul la o putere de 750 de waţi, ceea ce transformă robotul meu într-un mic Goliat. Toate la un preţ care îmi încape fără probleme în buzunar.
Îmi face ţelina aşchii fără să simtă şi voi, cei care lucraţi ca şi mine la conservăraie ştiţi că cea mai obositoare legumă la cuţit e ţelina.
Eu unul dacă n-am doi litri de vin la îndemână, nici nu mă încumet la ţelină.
În plus la ALTEX m-a fermecat şi oferta lor : există serviciul de garantare a prețului 2 x diferenta (dacă găsești în altă parte un produs mai ieftin, primești dublul diferenței sub forma de voucher valoric).
Şi mărturisesc că am colindat pe atâtea site-uri ca să găsesc o ofertă supt preţul lor, dar de pomană. N-am cum să îi cigulesc de nişte bănişori.
Totuşi, sunt cei mai buni de pe piaţă !

Şi iată acum prima reţetă pe care am făcut-o folosindu-mă de robot:
SALATĂ SÂRBEASCĂ

Să feliaţi:
1 kilogram de gogonele, 1 kilogram de castraveţi Cornichon, 1/2 kilogram de morcovi, 1 varză mică
Să daţi pe răzătoare:
1/2 kilogram de pătrunjel rădăcină, 2 ţeline mari, 1 sfeclă roşie potrivită
Toate legumele se amestecă într-un vas mare asezonate cu sare, piper, zahăr, toate potrivite după gust.
Cam trei ceasuri trebuie să stea ele acoperite cu un ştergar, iar între timp vă îndeletniciţi să preparaţi o saramură fiartă:
3 liti de apă în care puneţi crenguţe de vişin, scoarţă de stejar (nu prea multă), boabe de muştar şi de piper (din belşug) 100g. de sare 250 grame de zahăr.
Cînd apa clocoteşte, turnaţi 1 litru de oţet, stingeţi focul, acuperiţi cu capac şi lăsaţi această saramură- marinată să se răcească.
Restul îl ştiţi:
Puneţi legumele în borcane, nu prea îndesate, turnaţi marinata, căpăciţi şi gata !
Borcanele la păstrare, după 15 zile salata e bună de consum şi rezistă până în Postul Paştelui.

Niciun comentariu: