1.13.2012

Peşte la motor

Ieri a fost zi grea de filmare, am închipuit o parodie după Brainiac mixat cu Mithbusters, adică Uica Mihai şi Veronica s-au jucat copios. Gătitul a fost mai mult de paradă, felul principal constând dintr-un peşte oceanic gătit pe motorul unei Dacii vechi de 30 de ani.
Spre consternarea noastră, această mâncare experimentală a ieşit atât de bine şi ne-am bătut pe ea, îmbucând direct pe capota maşinii, de parcă am fi fost la concurs. Bine înţeles că eu am fost mai iute şi mi-am luat partea leului.
Dar hai să vă învăţ cum să vă preparaţi şi voi acest fel de mâncare pentru o gustărică tip deliciu, atunci când plecaţi la drum lung.
Luaţi un peşte, ori chiar doi, de genul macrou, merlucius ori pangasius. Îl aşezaţi pe o folie de aluminiu împachetată în mai multe straturi. Lângă şi deasupra lui, aşezaţi rondele de praz, ceapă, ardei, gogoşar. Verdeaţă din belşug ,(pătrunjel proaspăt), câteva feliuţe de lămâie, sare, piper, puţin ulei, un strop de unt şi împachetaţi melanjul acesta în aşa fel încât să obţineţi un pachet ermetic, nu gros, nu lung, ci potrivit spre a încăpea pe motor, acolo unde ies spre eşapament galeriile de evacuare. Acolo aveţi temperatură mare, aşa că ancoraţi bine pachetul cu sârmă trântiţi capota şi daţi-i bice. După o sută de kilometri vă puteţi opri să luaţi prânzul încropit. Recuperaţi pachetul dintre galerii (sper că l-aţi pierdut pe drum) încercând să nu vă ardeţi-opăriţi, desfaceţi-l cu grijă şi puneţi conţinutul pe o farfurie. Veţi fi fermecaţi de aromele degajate de mâncare, carnea peştelui are consistenţa mâncărurilor din rai iar legumele gătite înăbuşit sunt garnitura de vis.
Încercaţi reţeta aceasta la prima ocazie şi Uica vă garantează că veţi descoperi cu uimire că şi maşina găteşte uneori.
Şi chiar bine de tot !

Niciun comentariu: