1.17.2012

Mic dejun încropit

Uica Mihai scrie şi la http://www.tophospitality.ro/
Vă recomand să citiţi despre OLTENIA din CLISURA DUNĂRII

Anii zboară de parcă ar fi umflaţi cu heliu şi nici nu ştiu ce legătură este între mine şi părul alb de la tâmple pe care mi-l văd în oglindă.
Întodeauna mă gândesc că e vorba despre altă persoană, o rudă mai îndepărtată care vine la mine în vizită prin oglindă.
Dar mai apoi îmi dau seama că am nepoţi mari, că sunt pensionar şi persoana căruntă din oglindă sunt eu.
Uica Mihai.
Respir uşurat, carevasăzică am apucat şi să îmbătrânesc, păi e minunat, am ajuns la vârsta înţelepciunii.
Pe dracu, sunt tot eu, nebun, stulburatec şi pus pe şotii mereu. Oglinda nu îmi vede sufletul pe dinăuntru.
Acolo locuieşte un puştiulică obraznic cu sprâncenele mereu mirate şi cu buzele ţuguiatea a râs.
Gândul acesta mă face să mă simt mult mai bine.
Dar să lăsăm oglinzile în pace, nu a făcut bine cine le-a inventat. Şi să ne ocupăm de o altă invenţie a omului, una cu adevărat benefică şi spectaculoasă.
Mă refer la tigaie.
Instrumentul generator de fericire şi de tihnă. Iată:
Intri în bucătărie, dai drumu flăcării de aragaz, aşezi cu respect tigaia grea de fontă deasupra ei, picuri un strop de ulei, mai pui un sfert de pacheţel de unt, apoi scoţi din frigider brânza veche de oaie, tare ca un bolovan de râu şi tai din ea două felii groase ca degetul de excavatorist cu lopata. Le prăjeşti în tigaie, câte un minut pe fiecare parte, ca să prindă o rumeneală gingaşă şi să se înmoaie de atâta unt. Le scoţi afară la odihnă pe un platou fierbinte şi pui în tigaie alte două felii dar de data aceasta de costiţă afumată. Dar grosimea lor să fie numai de un sfert de degetul mai sus pomenit şi de lăsat în tigaie să le laşi două minute, apoi să le trimiţi să stea lângă brânza prăjită. Acum vine să pui în tigaie cinci roşii cherry spintecate în două, o felie de gogoşar marinat tăiată fideluţă, câteva rondele, dar nu multe de ardei iute, puţină sare, puţin piper şi o linguriţă de smântână la urmă. Mai stinge cu puţină apă fierbinte sosul dacă simţi că vrea să se prindă şi apoi fierbinte cum e el, toarnă-l peste feliile de de brânză şi costiţă.
Dar problema este că ai uitat să faci mămăliga, mâncarea această nu e valabilă decât dacă ai lucrat mai dintâi cu fratele cel mare al tigăii, ceaunelul cu fund gros în care pripeşti o coleaşă oacheşă.
Aşa poţi să spui că ai încropit un mic dejun şi săţios şi gustos.
Apoi poţi să dai odă tigăii.
Şi fratelui mai mare, ceaunelul.
Şi să nu te duci de loc să te uiţi în oglindă.

Niciun comentariu: