10.03.2015

Friptură escalopată de struţ

Greu de prins struţii ăştia domne, aleargă de parcă au motor cu reacţie în fund.
Dar tot l-am prins pe unul şi l-am hăcuit fără milă, că doară nu era să stăm cu burţile goale.
Să nu ziceţi că a înebunit Uica ori are gripă struţească din aia cu patruzeci febră şi aiurează cum că urmăreşte struţi în pampas.
Nici vorbă, am fost mai anţărţ lângă Tinca, în judeţul Bihor, la un prieten care la fel de nebun ca mine, creşte câte două mii de struţi pe an şi îi jumuleşte de pene (zece lei bucata şi când smulgi o pana creşte alta la loc, deci cresc hârtiile de zece lei pe struţ ca mărăcinele în Bărăgan) îi beleşte de piele (scumpă pielea asta domne, se fac numai fineţuri din ea) iar carnea rămâne aproape pe daiboje. Şi să vezi ce pulpoane are un struţ din ăsta, că îţi umple masa cât un viţel.
Şi deci gătirăm noi o găigană (ratotă zic bihorenii) dintr-un ou de struţ mare cât o minge de rugbi, la ceaun, cu cepă, ardei şi câta bulion de casă ca să ne întremăm sufletul după ce am alergat după struţi iar spre seară am făcut un fripturision de să meargă fulgii struţului, şi ne-am ospătat în lege ca nişte prinţi din tribul Mulumba de pe zambezii.
Şi fiindcă am văzut că acum a început să se găsească carne de struţ prin magazine şi chiar nici nu are un preţ care să te ardeă la buzunar, m-am gândit să vă dau o reţetă ca pentru începători ca să vă exersaţi, că mi se pare carnea păsăroiului ăsta de viitor şi de viitor, că nu găsesc altă expresie. Că n-are colesteroale, este fragedă, cu gust de rai şi pe deasupra şi uşor de gătit. Deci::

Tai un kilogram de pulpă de struţ în bucăţi potrivite, dă-le prin făină albă amestecată cu sare, piper şi doar un praf de amidon de orez, iar apoi rumeneşte-le în ulei la foc iute să devină făina de pe carne ruginie şi cu aromă puternică de încins. Apoi scoate carnea să se odihnească într-un blid acoperită cu un ştergar.
Separat taie solzişori două cepe mari, la fel fă şi cu doi ardei graşi, căleşte-le uşor şi pe dânsele în uleiul rămas de la carne, stinge- le cu un pahar de vin îndoit cu apă, adaugă sare, piper boabe, două foi de dafin, pune şi carnea lângă legume şi acum lasă să fiarbă cetişor- cetişor mâncarea cu capac deasupra c să se dunstuie înăbuşit.
Separat să tragi într-o tigaie frunze de brusture, ori lobodă în ulei amestecat cu unt proaspăt, să le asezonezi cu sare, piper şi un strop de nucuşoară şi când ai aste două questionuri gata, le pui dimpreună pe un platou şi scoţi un vin alb sec lângă ele.
Şimplu şi rapid de parc-ai zice struţ !!!

Niciun comentariu: