3.29.2015

Duminică febrilă


M-a prins în braţe o pârdalnică de răceală, gripă, bronşită, nu ştiu cum să-i spun. Am treişopt cu şapte febră, tremur din toate ţîţînele şi văd dublu, ceea ce constitue un avantaj, am patru sarmele în farfurie în loc de două.
Dar ce folos, nu pot să mănânc nici măcar una, am un astupuş în beregată şi în afară de o tuse seacă, nu reuşesc nimic altceva.
Chinuitor este că am astăzi un eveniment deosebit !
Se numeşte LADA CU ZESTRE, un spectacol competiţie legat de folclor şi tradiţii. Începând de la ora 14.oo în Casa de Cultură din Buziaş, vor defila ansambluri folclorice, vom avea tot felul de expoziţii şi standuri, printre care bineînţeles, standuri gastronomice.
Am pregătit şi eu un mic colţişor cu:
Piftie (cotoroage), muşchiuleţ împletit cu ceapă verde şi usturoi, ceapă umplută, salată de leurdă, mere umplute cu stafide şi turte cu magiun de prune.
Şi ca să nu rămând dator, vă dau reţeta mea de mere umplute, ca să vă fie la îndemână:

Mere umplute

Pune să se unfle un pumn de stafide în vin roşu dulce.
Scobeşte 6 mere cu grijă ca să îşi păstreze o formă frumoasă.
Toacă miezul merelor şi pune-le să fiarbă în vinul pe care l-ai stors de la stafide, adaugă câteva linguri de miere, o lingură de zahăr şi fierbe bine amestecul ăsta timp de zece minute, apoi dă-l prin strecurătoare. Amestecă merele cu stafidele, o linguă de unt şi umple vârfuit merele pe care urmează să le dai la cuptor până se înmoaie şi prind rumeneală.
Siropul rămas de la merele fierte, trebuie redus pe foc până se îngroaşe, amestecat cu puţină coajă de lămâie rasă şi sucul de la o portoclaă.
Aşează merele coapte pe un platou, stropeştele din belşug cu sirop şi mai rade deasupra puţină coajă de lămâie. Între mere, ca să se îmbibe în sirop, aşează biscuiţi sfărâmaţi şi pudrează totul cu zahăr vaniliat. O minunăţie de desert !!!

Niciun comentariu: