2.12.2015

Postul în avanpremieră

Ce-o vrea Uica ăsta să spună cu încropelile astea bucătăriceşti ?
Că nu mai înţeleg nimic, masa plină cu nuiele, cu momele cu şosele...
Ptui !!! că îmi trebuie un obiectiv mare cât un panonoramic de la Mall ca să pot .... ce dracu să mai pot ?
Uica, în momentul în care se apucă de gătit se transformă din înger în diavol.
De fapt i se văd corniţele şi în vremurile liniştite când stă senin să cureţe un morcov ori un de-ăla alb, cum îi zice... cum îi zice... prăz târnac, ori pras tarnjel... în tot cazul ceva care creşte în pământ şi nu are USB ori tuchscreen şi nici nu funcţionează cu wireless ori bluetooth.... mă rog chestii de alea insipide ! 


Ei Iulius, vezi-ţi tu de cameră, că Uica te ignoră, nu îţi aduci aminte de câte ori te-a sucălit că îţi vâri lentila în tigaia lui şi îi strici gustul sosului?
O fi el nebun da nici aşa să dea rasol la mâncare.
Eu am încredere în el, păi nu m-a convins să mănânc broaşte, melci şi... chiar mâncare de post, fără carne?
O să vezi că învârte el ceva, cu nuiele cu momele, cu sarapnele...
Că dacă nu şi mă lasă flămândă la sfârşit de emisiune, îi tai raţia de răchie pe următorul sezon.


Bine Vera, pe răspunderea ta... eu îmi aduc aminte că o dată l-ai lăsat să gătească o găină fiartă în smoală şi la sfârşit nu mai ştiai dacă suntem la masă ori pe autostradă.
Şi mai o dată  a fript un peşte pe radiatorul de la maşină şi noaptea îmi venea să schimb vitezele în somn chit că eu nu am carnet de conducere.
Fă ce crezi dar presimt că astăzi plecăm de la filmare flămânzi...

Dar n-a fost să fie cu bosumfleală, am gătit tip top şi vă dau reţeta:
MERE UMPLUTE- REŢETA DE POST
Şase mere scobite, stropite cu suc de lămâie amestecate cu suc de portocale şi umplute cu:
100 de grame de nucă de cocos amestecată cu 100 de grame de zahăr pudră 100 de grame de stafide, 50 de grame de nuci prăjite la tigăiţă, totul opărit cu 250 mililitri de lapte de soia şi aromat cu vanilie şi coaă de lămâie.Deasupra drept toping feliuţe de banane natur. Aşezate într-o tavă peste un grilaj făcut din nuieluşe de răchită şi cu puţină apă ca să se aburească.
La final, servite cu un sos de fructe din miezul scobit al merelor, un pahar de vin Marsala, şi compot de ananas. Bunătate din Rai !!!

MUSACA NECONVENŢIONALĂ
În tava asta e o musaca pe cale să devină victimă ...
Un strat de paste făinoase gătite al dente, un strat de spanac tras la tigaie în margaină, ulei de măsline şi usturoi din belşug, un strat de soia granulată opărită în supă de legume, amestecată cu rădăcionase şi cepă călite lejer, un strat de rondele de praz iar la final încă un strat de paste făinoase.


Serivite fierbinţi, cu un sos de roşii simplu (bulion gros, oţet de mere, apă, sare, piper, dafin, oregano şi zahăr) fac legătura dintre iarnă şi primăvară, dintre slastă şi post.


Ultimul comentariu a lui Iulius:
Bestial Uica ăsta, merită conservat pe vecie ....

Niciun comentariu: