12.30.2014

Rebelionul săcoşenilor- avanpremieră



A mai trecut un an din cei patru de când acest blog a devenit Cuina (bucătărie) mea virtuală. Am şase sute de postări, peste jumătate de milion de vizualizări, ceea ce pentru un blog de nişă foarte îngustă înseamnă mult şi pun la îndemâna cititorilor mei care mi-au devenit şi prieteni dragi, peste o mie de reţete scrise ori filmate.
Plus că veţi găsi în fiecare pagină scrisă o bucăţică din sufletul de scriitor al poetului Mihai T. Ioan devenit de şapte ani Uica Mihai, bucătarul becher cu o vorbă de duh în fiecare clipită.
Şi fiindcă aţi fost alături de mine şi acest an, nu o să vă mulţumesc cuviincios aşa cum s-ar crede ci am de gând să vă fac să salivaţi detaliindu-vă meniul de Revelion, pe care o să-l halesc la Sacoşul Mare (un sat frumos ca o bombonieră din copilărie) alăturii de prietenii mei Nelu lu Cocoş, Tuţu, Ionel şi Vasi.
E o încropeală prietenească, strânsură de bucate şi gusturi, care poate o să vă inspire.

Aperitive
- cârnaţi unsuroşi de trei feluri, lebăr cu gust de rai, tobă năzdrăvană cu limbă şi ficat, sângerete buclucaş, şonc vechi de doi ani cu snagă de bandit, AFUMĂTURI DIN POD CÂT CUPRINDE !!!
- neşte ouă umplute de trei feluri, mai mult de formă, că o să halim cărnoase
- salata de boeuf a gospodinei, la care doar o să ne uităm galeş
- piftia pe care o să ne batem ca orbeţii
- ciupercuţe pehlivane, murături de putină şi de borcan, şapte sosuri (de hrean, de smântână cu usturoi, un djajik ca la greci, sos de alămâie făcut din ulei de măsline, vin spumos, lămâie rasă, pulpă de banană şi oţet balsamic, sos ravigot făcut din maioneză, castraveţi, tarhon şi gogoşari, totul subţiat cu apă minerală şi coniac, sos de capere cu măsline, anşoa şi lămâie, iar la final sosul meu special copiat de la sicilienii cu drunghetă, adică pătrunjel verde tocat, coajă de lămâie rasă, ţelină rasă, ulei de măsline vin alb dulce şi un strop de sos de soia.

Feluri principale
- friptură de purcel la cuptor (frigem un godac de cinci kile, întreg şi cu măr în gură)
- curcan gătit simpliceşte pe pat de rădăcinoase
- viţel la tavă cu ciuperci
- cleni umpluţi cu verdeţuri, unt, pulpă de lămâie şi mirodenii, gătiţi în afumătoare
- şi mai o grămadă de bucăţi porceşti trase la tigaie să prindă rumeneală

Garnituri
- piureul de zi cu zi al bănăţeanului
- cartofi copţi
- salate ca să ne lăudăm cu ele

Zemuri
- doar una, dar faimoasă, Ciorba de potroace cu şapte feluri de carne în ea dreasă cu moare de varză şi ciuşcă oltenească

Prăjituri
- nici să gândiţi că o să apuc să le înşir pe toate, aşa de multe sunt

Beuturi
- Aici sunt în largul meu, avem răchie veche de un an, de doi, de cinci, de paişpe... să mai zic ?
- trei feluri de vinuri tinere şi unul simandicos de la talieni
- bere, aia să beţi voi în noaptea de Revelion, că nouă ni se apleacă
- şi ce naiba mai găsim de beut, după ce bem tot, tot, tot...

O să vă scriu cum a decurs revelionul nostru, după ce mă ia salvaea şi mă duce la dezintoxicare, ca să mă pot chefui şi de Sfântul Ion !!!
Şi  
LA MULŢI ANI VOI TOŢI PRIETENI AI MEI
SĂ VĂ ÎMBUCURE DUMNEZEU SUFLETUL ŞI SĂ VĂ ŢINĂ ÎN PALMA SA !!!


Niciun comentariu: