12.28.2014

Peşte pe masa de Revelion

Peştele, obligatoriu şi musai, trebuie să fie pe masa de Revelion, nu doar conform tradiţiei ci mai ales, mai ales pentru că o îmbogăţeşte.
Carne dulce şi rafinată, peştele poate fi gătit în fel şi chip, nu mai încape îndoială, eu personal am scris o broşurică intitulată REŢETE CU... PEŞTE, dar ce este important, foarte important, cel mai important este ca peştele să fie mult şi proaspăt.
Eu unul, am "capturat" de la un bandit de braconier 16 cleni frumoşi ca fraga, cam de trei sute de grame fiecare şi am să-i gătesc pe dânşii simplu şi dulce.
 Curăţaţi şi rânduiţi frumos, fiecare dintre clenii mei va fi uns pe dinafară şi pe dinăuntru cu unt amestecat cu un pachet întreg de CONDIMENTE PENTRU PEŞTE DE LA KOTANYI apoi vor fi umpluţi cu pătrunjel verde tocat grosier, pulpă de lămâie pudrată cu puţină nucuşoară şi ghimbir ras şi vor fi aşezaţi pe un pat de praz tăiat bastonaşe., într-o tavă încăpătoare. Peste clenii îmbuibaţi cu verdeţuri, am să rad caşcaval şi am să-i dau la cuptor timp de jumătate de ceas la temperatură de 170 de grade.
Şi vor ieşi o minunăţie de peşti, jumătate copţi, jumătate înăbuşiţi, aromaţi şi cu damf de bucate împărăteşti.
Câte unul servit în farfurie cu un cartof copt alături şi sos de hrean nu prea puternic la gust, vor fi atracţia Revelionului pe care îl împărtăşesc cu prietenii.
Şi dea domnul să fim sănătoşi şi să îi mâncăm pre dânşii.

Niciun comentariu: