6.13.2014

Spaghete cu cârlionţi

Mi-a trimis pe feisbuc un prieten fotografia unor spaghete gătite curios, felioare- dop de crenvurşti cu cârlionţi de paste talieneşti şi ingeniozitatea preparatului mi-a lovit retina la modul plăcut şi excitant.
Aşa că m-am dus glonţ- puşcă la frigorigider şi am scotocit acolo să îmi găsesc materii prime pentru o probă. Prea arăta fain preparatul şi dincolo de fotografie trebuia să îi fac o probă de gust. Mai ales că îmi era dor de nişte paste gătite ţărăneşte, ceva simplu, săţios, meremetisit şi nu prea scump la buzunarul cu pensie mică. Nemţoaica s-a uitat la manopera mea cu neîncredere, zâmbind pe sub mustaţă (deşi nu are) dar la final, văzând cu ce poftă înfulec, mi-a solicitat aproape poruncitor să îi las şi ei o jumătate de porţie, dar cum eu trecusem cu înfulecatul de jumătate, am repetat gătitul şi i-am făcut cadou de seară o farfurie plină ochi. De aici sunt fotografiile de mai jos şi acum vă dau detalii de reţetă.
Am tăiat felioare groase de un deget dintr-un cârnat afumat cumpărat din galantar (a costat 4 lei) prin felioare am introdus foarte simplu şi rapid mănunchiuri de câte zece- cinsprezece spaghete de grâu integral ( 4 lei pachetul, am folosit un sfert de pachet pentru cele două porţii)


În oala pentru paste am pus trei litri de apă cu un pachet de pastile de supă Knorr de pui


Am fiert spaghetele şapte minute şi le-am mai lăsat la înăbuşit alte şapte ca să se umfle niţel


Aşezate în farfurie am ras deasupra lor nucuşoară care le-a dat o aromă nebună, iar lângă am făcut o salată de roşii cu ceapă şi pătrunjel verde.
Ideal era să fia avut o supă naturală în care să fierb spaghtele, dar nerăbdarea m-a făcut să folosesc un paleativ din pacheţel, dar oricum cârnaţii au dat o aromă deosebită preparatului, nucuşoara a intensificat-o, iar salata a mai tăiat din grăsimea mâncării.
Iar ca estetic, ce să mai zic.
Cât priveşte costul, două porţii babane, ca pentru mâncăcioşi de calibru m-a costat 9 lei. Şi douăzeci de minute de lucru.
Ia faceţi o probă

Niciun comentariu: