1.05.2014

Prima duminică din an

S-a chinuit azi de dimineaţă Iarna să ningă puţin, dar n-a reuşit. Scremută şi ţârâitoare, i-a ieşit doar o ploaie scurtă şi călduţă care numai bine mi-a clătit parbrizul de la maşină.
Chit că azi noapte, pe la cântatul cocoşilor, venea un miros de zăpadă dinspre munţi şi m-am bucurat că neaua o să îmi ia oraşul în braţe.
Ah!ah! dacă aş prinde-o pe Iarna asta, să o iau la trântă şi să dau cu ea de pământ.
Dar Nemţoaica, din cuina ei, zice că e bine şi facem economie la lemnele de foc.
O fi!
Dar a dat mugur în vişini şi cireşi şi mă gândesc la tot ce-i mai rău. Dar poate se îndură Domnul...
În fine, hai să ne jucăm de-a cratiţa, că e prima duminică din an şi se cuvine să o întâmpinăm cu merinde alese.
Turte de piure
Amestec o porţie zdravănă de piure de cartofi frământat mai gros, cu bucăţele de carne tocate mărunt, e carnea rămasă pe oasele fripturilor de la revelion, şi să mă credeţi că au rămas o mulţime, mai adaug, cîteva ouă crude, pătrunjel tocat fin şi închipui nişte chifteluţe în palme, pe care le frig la foc iute în untură . Doar puţină rumeneală să prindă şi le scot la stors pe sită. Şi frig aşa douăzeci de bucăţi, fiindcă o să le mâncăm fără pâine, bucurându-ne numai de dulceaţa cartofului.
Când s-au răcit un pic chifteluţele, le dau printr-un aluat ca cel de clătite, dar mult mai bogat în ouă şi din nou le frig, ca să prindă fuste rumene.
Şi gata cu ele, le închipui acum garnitura.
Legume sotate
Am o pungă de legume mexicane, de cea mai bună calitate, le arunc aşa congelate într-o tigaie, torn apă cât să le cuprindă şi când încep ele să dea clocot, storc apa şi le pun din nou în tigaie, cu unt şi sos de soia. Le trag doar un minut să prindă gustul untului şi torn trei linguri de smântână, stropesc cu piper şi boia şi uite, am garnitura.
Salată de crudităţi
Rad ca firul de păr o sfeclă, doi morcovi, o jumătate de ţelină uriaşă, mai toc pătrunjel din belşug, adaug şi câteva ciupercuţe tăiate lamele şi le stropesc cu dressing.
Iar dressingul e aşa: patru linguri de ulei de măsline, două linguri de oţet de mere, o lingură rasă de zahăr, un praf de sare, un praf de piper, coaja rasă de la o lămâie mică şi de la un sfert de portocală, zeama lor stoarsă şi totul bătut bine cu furculiţa, mai adăugând puţină apă minerală.
Iaca, salata împrumută gustul citricelor şi taie şi grăsimea unturii în care am fript chiftelele.
Şi fiţi atenţi, nici vin, nici bere, nici rachiu.
Că vi-a fost îndeajuns de la Revelion până acum, nehaliţilor !!!

Niciun comentariu: