10.23.2013

Borândău la pomana porcului

Am fost ieri la Racoviţa la familia Mutaşcu şi am tăiat un porc de 175 de kilograme.
S-au făcut de toate, dar cel mai spectaculos a fost borândăul cu sânge, la care am lucrat împreună cu Babi Steluţa.
Empiric, poate cutremurător dar bun ca la balamuc.
De aceea nu mă sfiesc să vă dau reţeta, poate aveţi curajul să o încercaţi.
Frecaţi o jumătate de litru de sânge cu o mână de sare grunjoasă şi lăsaţi-l să se odihnească.
Alegeţi un kilogram şi mai bine de carne proaspătă de porc, căzături de la cotlet şi fasonarea pulpelor, guşă, slănină de pe burtă. Tăiaţi-o cubuleţe şi puneţi-o să fiarbă într-un litru de apă.
Frecaţi sângele cu o jumătate de kilogram de făină de porumb şi rumeniţi-l întro cratiţă cu fundul gros, cu puţină grăsime adunată de deasupra oalei cu carne. Când porumbul îşi schimbă culoarea şi devine ruginiu, adăugaţi-l în oala cu carne fiartă ametecând încontinuu ca la mămăligă.
Când mălaiul se umflă iar grăsimea iese desupra, mîncarea e gata. Era să uit, mirodeniile de folos sunt dafinul şi piperul boabe care fierb împreună cu carnea.
Mâncarea asta cere răchie şi murături din belşug ca să nu ţi se aplece.
Spor la lucru, poftă bună şi până atunci urmăriţi Odiseea de la Racoviţa 


                                                  Pe care dintre noi? Hai să dăm cu banul...


Auzi nu mai bine tăiam viţelul?


Pe mine mă lasă să mai cresc...


Hai Uico, la toamna viitoare punem şi de viţel...


Poate pică ceva vreo ciozvârtă...


Uico, grijă să nu pici în cazan...


                                                Nu pică Uica, n-am beut nici măcar un deţ...


Iar cazanul are o sută de ani...


                                                    Mama Stela rânduieşte de borândău...


Hai zor copii că îmi tremură stomacul de foame...


Uico, ăsta îi al tău...



Cam mic, cam mic... numai pentru atât ne-am chinuit?


Dar măcar tot te-ai ales cu ceva, pe mine m-au lăsat cu ochii în soare !!!

2 comentarii:

Dănuţ Pompierul cu opinie spunea...

Uico, uico, ce duşman îmi eşti....

Dănuţ Pompierul cu opinie spunea...

Uico, uico, ce duşman îmi eşti....