1.05.2013

Lăcuste cu miere

Mai sunt cîteva ceasuri scurte până la Bobotează şi gerul de mult vestit îmi lipseşte. E o vreme moale afară, nici nu am băgat în teracotă decât o coşniţă de lemne şi dis de dimineaţă i-a tras o ploaie împrăştiată ca de primăvară, cu bobi mici şi călduţi de apă clară.
Şi e noroi în grădină până la glezne, am rămas împotmolit când m-am dus să culeg pătrunjel şi praz de pe straturile învelite cu prelată.
Că am gătit astăzi pentru două zile, Boboteaza şi praznicul de Soborul Sfântului Ioan, al cărui nume îl port şi pe care îl ţin de stâlp al sufletului.
De fapt a gătit Nemţoaica eu doar am fost îndrumător şi sfetnic la mânuirea noilor scule de gătit de la Samsung.
Şi ce mâncăruri am făcut, nici una nu se potriveşte cu Sfintele Scripturi că Nemţoaica găteşte teutonic iar nu cu iz de Bizanţ aşa cum îmi place mie.
De aceea o să cobor eu însumi de la tastatură la plită ca să fac una de la Jerusalim, adecă din prânzul Sfântului Ioan.
LĂCUSTE CU MIERE

Se ia partea din pieptul curcanului care stă lângă osul stern, sunt două limbi de carne mai albe şi mai dense, cu gust împarfumat şi această carne se marinează în miere amestecată cu vin sec alb, boabe de piper, scorţişoară, cuişoare, sare marină (eu am folosit Fleur de Sel din rezerva spaniolească). Canea să stea trei ceasuri bune la rece (a trebuit să uzez frigiderul fiindcă afară sunt 9 grade) acoperită bine cu marinadă iar apoi trebuie scursă şi hăcuită în bucăţele mai degrabă făţii, lunguieţe de o jumătate de deget şi groase de un sfert. Şi crestează-le în patru părţi, ca prin frigere să se desfacă aidoma unor picioare apoi aşează-le pe o tavă cu podeaua de hârtie de copt şi dăle jumătate de ceas în cuptorul cu 170 de grade celsius.
Să prindă rumeneală dar nu prea multă pentru că mierea se face toxină gătită îndelung.
Iar marinada care a rămas vine adăugită cu ceva oţet balsamic şi redusă pe foc într-o soteuză. Trebuie să capete o culoare de chihlimbar şi consitenţa medie.
Acum nu îţi mai trebuie să faci decât pe un platou larg, o pajişte de orez natur, numai fiert în apă cu sare, ca să imite nisipul deşertului, să pui bucăţelele de carne resfirate şi crăcănate să semene cu nişte lăcuste iar deasupra toarnă sosul fierbinte. Mai fă arbuşti din crenguţe de rozmarin un pâlc de iarbă din pătrunjel tocat şi mai aruncă neapărat printre, boabe de rodie rubinie,care cu aciditatea lor vor da contrast sosului de miere.
Pare mai mult un platou simbolic, dar vă dau cuvântul meu de un Ion mai mic şi mai amar, că mâncarea asta are un gust extraordinar.
Aproape că te face să devii pios !
Şi niciodată, nu se ajunge pentru toţi mesenii, mai ales dacă între ei, e şi unul hulpav ca mine !!!

ŞI NU UITAŢI !!!


Dacă doriţi o carte de la Uica Mihai, cu autograf bine înţeles, comandaţi la e-mail:
uica.mihai@gmail.com

Volumul are 128 de pagini şi este însoţit de un CD pe care găsiţi cartea în format electronic pentru tabletă, smartphone, kindle etc, precum şi încă o carte de bucate numită
REŢETE CU....
-10 EMISIUNI RADIOFONICE ÎN GRAI BĂNĂŢEAN
-UN VOLUM DE POEZIE
-UN VOLUM DE PROZE NOSTALGICE ŞI SATIRICE
Preţul unui volum este de 28 lei inclusiv taxele poştale iar plata se face prin ramburs.
Vă rog să specificaţi în e-mail NUMELE INTEGRAL AL PERSOANEI CĂREIA ÎI ADRESEZ AUTOGRAFUL, ADRESA ŞI CODUL POŞTAL !

Niciun comentariu: