11.29.2012

Mere în pijama

 Postare pentru “Inspiration Food Marathon”, organizat de Electrolux
http://www.electrolux.ro/
  

 Îmi place acest concurs iniţiat de Electrolux, mai ales că am în casă - dacă aţi observat în emisiunile de la TVR3, un aragaz şi un cuptor Electrolux cu care m-am obişnuit aşa cum s-a obişnuit Nemţoaica cu mine după 32 de ani de căsnicie. Gătesc o grămadă de nebunii şi de fiecare dată mă mir şi eu că îmi ies, fiindcă sincer vorbind, sunt mai mult scriitor decât bucătar.
Şi etapa asta am fost provocat de Electroluxişti şi enervat să fac o reţetă în 30 de minute, ceea ce mi se pare nepermis de mult. Dacă ai mâini îndemânatice, un instrumentar minim de bucătar şi un cuptor Electrolux cu flacără dirijată, faci reţeta asta în douăzeci de minute.
Asta dacă ai învăţat două lucruri:
În bucătărie nu se visează,  se munceşte!
În bucătărie nu se merge, se aleargă !
Aşa că hai la treabă şi ochii şi urechile la Uica fiindcă nu am de gând să repet de două ori, asta în in virtutea celei de a treia învăţături:
ÎN BUCĂTĂRIE NU SE ÎNVAŢĂ, SE FURĂ !!!




Spală   patru mere dintr-un soi ne- făinos şi cu miezul dulce acrişor, scoate-le cotorul cu o chiuretă de bucătărie, taie- le în felii groase de 2-4 milimetri şi pudrează- le cu scorţişoară şi doar un strop de zahăr vaniliat.
Să nu te pună giala să cureţi merele de coajă, tot bunul lor e acolo şi sănătatea la fel !!!






Îmbăiază merele într-un aluat ca cel de clătite, făcut din 200g. de făină albă, o picătură de esenţă de vanilie, una de rom, 100 ml. de apă minerală, un strop de smântână dulce, nefermentată, zahăr vaniliat şi păuţină coajă de lămâie rasă.










Prăjeşte feliile bine îmbrăcate în aluat, în baie de ulei adânc şi foarte bine încins, în aşa fel încât aluatul să expandeze imediat. Cam 30 de secunde pe o parte şi tot pe atât viţăvercea adică invers.
Grijă, aluatul trebuie să aibe culoarea doar uşor castanie a cozonacului bine făcut şi să nu se apropie de cea a castanei. Primejdie ca desertul să fie amar şi deranjant la stomac. Dar voi cum sunteţi bucătăraşi pricepuţi, nimeriţi la fix !!!



Feliile de măr prăjite se scot pe un şervet absorbant, apoi se tăvălesc prin zahăr tos amestecat cu scorţişoară. Se servesc cu un adaos de frişcă (o nebunie) felii proaspete de măr şi puţină lămâie ca să mai taie dulceaţa oarecum agresivă.








Aţi prins-o?
Atunci la treabă, aştept comentarii, impresii, senzaţii şi chiar trageri de urechi.
Vă provoc şi fiţi cu ochii pe ceas !!!

2 comentarii:

aer conditionat spunea...

Arata bine merele asta in pijama :). Nu am mai vazut si nici nu am mai incercat asa ceva si pare interesant

Rita Oarga spunea...

Daca tot ne-ati invitat in bucatarie, iaca, am furat reteta. E excelenta! Nu petreci 3-4 ore sa faci un desert pentru familie. Bafta la concurs si o seara frumoasa.