8.07.2012

CONSERVE ŞI MURĂTURI

Definitiv a început, de forţă majoră, sezonul conservelor, fiindcă îmi dă rod grădina peste normalul normal datorită căldurii abominabile şi faptului că o stropesc grijuliu cu furtunul în fiecare seară, iar legumele îndestulate ţipă să le culeg.
Nemţoaica a făcut zece sticle de bulion din soiul nostru de roşii "inimă de bou" care cresc mari cât o mănuşă de box, iar eu am copt o coşniţă de vinete pe care mai trebuie doar să le pun în borcane după ce termin postarea asta care îmi stă pe suflet.
Zic asta, fiindcă am deschis o rubrică nouă la mine pe blog, se numeşte CONSERVE ŞI MURĂTURI şi conţine cam o sută de reţete pe care toate le-am fost încercat de-a lungul timpului. Şi am zis să le dau lumii şi prietenilor ca să îşi bată şi ei capul cu "de unde fac rost de borcane, de unde fac rost de sticle, de unde fac rost de celofan şi sfoară trainică de cânepă, îmi ajung banii pentru zahăr, oţet şi cărbuni" şi tot resturl de întrebări întrebătoare şi frământări frământătoare care încep din august şi se termină în octombrie.
Aşa că cei care doresc să intre în clubul nebunilor alături de Uica, să deschidă pagina cu pricina şi să ia la cunoştiinţă.
Şi tot fiindcă stau rău la capitolul aragaz, am mai fost astăzi încă o dată pe site-ul de unde mi-am comandat ieri un Laptop http://www.altex.ro
fiindcă am băgat de seamă că au şi electrocasnice, şi fraţilor mi-a pierit piuitul.
Ia uitaţi ce aragaz am găsit:
http://www.altex.ro/aragaz-electrolux-ekc54500ow-4-arzatoare-electric-vitroceramica-alb#product-tabs
Aşa o sculă mi-ar trebui mie , mai ales în sezonul conservelor.
Plită de vitroceramică, nu mai prinde nici o oală, nu se afumă zacusca, mai ales cea de fasole.
Cuptor cu reglajul temperaturii din cinci în cinci grade, pot coace la fix vinetele înţepate pentru salată.
Spaţiu de depozitare supt cuptor închis ermetic ca să nu mi se mai prăfuie tigăile.
Şi consum electric foarte mic în raport cu temeraturile generate.
Am arătat aragazul Nemţoaicei oftând cu subânţeles şi ea m-a privit de sus.
- Dacă renunţi la Laptop, poţi să iei aragazu.
- Cum să renunţ dragă, fără computer sunt în aer.
Atunci o să îţi iei aragaz nou la toamnă. Ştiu ce vrei tu, vrei să ai aragaz nou la filmările din sezonul cinci de la TVR3 , că am băgat de seamă că ţi-e cam ruşine cu aragazul pe care ţi l-am adus eu ca zestre.
- Bine dar la toamnă se termină cu zacusca, conservele, siropurile.
-Da, dar o să înceapă, caltaboşii, lebărul, jumările... lasă că îţi prinde bine şi atunci.
Aşa că fraţii mei înghit în sec şi mă consolez cu vechiul meu aragaz antideluvian.
Adică nu mă consolez.
Mai am o şansă.
Să caut până ce ameţesc o ofertă de produs la aceeaşi marcă mai ieftin decât cel de la Altex pentru că există serviciul de garantare a prețului 2 x diferenta (dacă găsești în altă parte un produs mai ieftin, primești dublul diferenței sub forma de voucher
valoric).
În tot cazul o să mă sfătuiesc şi cu prietenii mei de la http://blogalinitiative.ro/
poate îmi dau ei un pont !
Dar pînă atunci vă invit pe noua pagină CONSERVE ŞI MURĂTURI ŞI ŢINEŢI APROAPE O SĂ UPGRADEZ REŢETELE PERIODIC.

Niciun comentariu: