4.13.2011

Vinul şi bucatele lui

Ţârâie la mine în geam o ploaie, de parcă un milion de greieri fac concert de primăvară şi un plumb unsuros stă în cer ca acoperiş. Parcă nu am puteri să ies afară din casă, dar musai să plec la drum pe ploaie să fac tot felul de cumpărături. Am sarcină grea de aprovizionare, fiindcă ne pregătim să ieşim cu taraba la Timişoara, unde vineri, sâmbătă şi duminică este mare festival al vinului. VIN VEST 2011, care se desfăşoară între 15-17 APRILIE la CENTRUL REGIONAL DE AFACERI.
Aici o să mă găsiţi cu frisorile mele timp de trei zile chinuind prin ploile care se anunţă. O să închipui bucate tradiţionale, nu prea multe, dar cu saţ, şi bune drept cheotoare vinului.
O să fac mai întâi BRUŞ DE COLEAŞĂ, adică bulzuri rotunde de mămăligă mari cât pumnul ciobanului din Mioriţa, umplute cu caş proaspăt frământat cu smântănă şi amestecat cu costiţă friptă şi felioare de cârnaţi. Iar deasupra mânjite iarăşi cu smântănă, după ce au fost coapte numai să se perpelească pe grătar.
Nemţoaica de nevastă-mea o să frigă nişte krafle mari şi suculente, adică un fel de Langoşi nemţeşti cu tot felul de umpluturi săţioase. Brânză, urdă cu mărar, varză călită, cartofi opăriţi şi condimentaţi cu ceapă verde şi usturoi, afumături dinstuite cu ceapă şi roşii, fasole bătută cu rântaş şi piparcă roşie,  leurdă şi drăgăvei, ba chiar şi unii cu umplutură de carne de pui şi costiţă afumată crudă.
Şi în fiecare zi o să frig tigăi mari de bunătăţuri, papricaş de aripioare de pui cu smântână, tocană de ciuperci cu usturoi şi iaurt gras, sosuri grele cu pulpă de porc şi felii de caş afumat deasupra şi altele din închipuirea mea.
Iar drept demonstraţii o să fac în fiecare zi un căzănel de urzici îngroşate cu mălai, în care o să fiarbă şi cârnaţi urduroşi şi şonc afumat.
Dacă nu ştiţi, la festivalul acesta, unde o să curgă vinul gârlă, vine şi maistrul bucătar Pasarelli precum şi Mircea Dinescu, nărodul nostru drag, pe care am de gând să îl omenesc cu faimoasa mea CIORBĂ DE BOLOVAN. Eu dau mâncarea şi el dă vinul, că are el o licoare dumnezeiască pe care o expune la târg.
Şi am să mă petrec trei zile la VIN VEST, fie că ploaie fie că nu şi am să mă întâlnesc cu precenii din Timişoara şi din toată ţara şi am să beau vinuri alese ca să îmi satur sufletul. Am slobod la beutură, că o dată în an îi festivalul şi nemţoaica de nevastă-mea mi-a angajat şofer pentru naveta la Buziaş ca să mă simt în largul meu.
Şi să dea Domnul să ne fie bine şi pe care vă simţiţi în stare şi aveţi vreme, vă aştept la Festival să ciocnim împreună câte o cănuţă, nu mai mult, că după aia ne bate Nemţoaica cu lingura de lemn.

2 comentarii:

Anonim spunea...

vai doamne ce de bunatati ai insirat matale aici ca numa imi lasa gura apa cand citesc......sper ca vremea buna sa tina cu voi si sa va simtiti bine la vin fest 2011.va pup cu respect IONELA

Albinuta spunea...

ah, mi s-a facut o pofta!!! frumoasa scriere!