5.08.2010

GĂIGANĂ CA LA ARMENIŞ

- pentru patru copii lacomi cu urdori la ochi -



Cârnaţi afumaţi de casă- 200 de gramuri
Slănină afumată o felie groasă ca pita pe care o taie zgărcitul când pune masa la clăcaşi
Jambon afumat- doar aşa puţin ca să dea culoare
Două cepe de mărimea oului sau chiar trei dacă îs copii flămânzi rău.
Patru ouă cu gălbenuşul ca aurul care încă mai îs calde de supt găină
Sare piper şi o linguriţă de boia ca să fie găigana cu bujori.
Ei, şi dacă ai tăiat slănina în cuburi aşa de mărunte ca zarurile de la jocul venetic de table, o pui în tigaia cu fundul gros şi dai peste ea nişte apă clocotită cât să o acopere. Şi rostul acesta este să se piardă slănina în găigană şi să rămână numai unsoarea ei. Şi când nu mai este apă în tigaie, punem în grăsimea rămasă ceapa tăiată solzişori şi feliile de cârnaţi. Iar ceapa o lăsăm să se maronească iar feliile de cârnaţi să aibă pieliţa de culoarea cojii de castană toamna. Şi punem sare şi piper după gust şi linguriţa de boia şi imediat mai acoperim cu apă şi lăsăm să fiarbă începutul ăsta de găigană ca să se înmoaie ceapa şi să prindă împrumut din dulceaţa cârnatului. Şi între timp batem ouăle cu patru linguri de apă într-un castron şi când începe să sfârâie tigaia şi feliile de cârnat au piele întoarsă pe la margini de parcă ar vrea să sară din ea, le turnăm în tigaie şi amestecăm repede cu lingura de lemn, şi avem grijă să nu se prindă şi să nu se închege şi trebuie să fie găigana de consistenţa magiunului şi parfumată şi atât de hrănitoare că dacă o mănâncă pruncul tău creşte într-un an cât alţii în şapte. Na!

2 comentarii:

Nicole spunea...

Chestia asta o face tata! Si cate o data, vara ii pune si rosii.Iese o crema, nu o omleta, cum ma astept eu. Tata a copilarit, pana la 5 ani i Capalna, dupa care a venit in Bucuresti. Imi dau seama abia acum de unde vine omleta asta la mine in farfurie!
Cata istorie afectiva intr-o farfurie plina cu mancare!

Diana spunea...

De cand am citit postarea despre gaigana de poveste mi-am dorit sa o incerc. Duminica am avut ocazia, la Teregova, si a fost cea mai gustoasa si consistenta mancare pe care am avut ocazia sa o incerc vreodata. Acum vreau sa incerc sa o gatesc si sper sa-mi iasa la fel de buna !