7.13.2017

Prânz de nehalit

Da, recunosc sunt un nehalit , un mâncău din cale-afară, neobrăzat şi de multe ori aproape porcotos în poftele mele.
Bunăoară acum, am frigideru plin, ghiftuit:
Ciorbiţa de ieri cu mangold şi carne de porc, ardei umpluţi, o zacuscă proaspătă cu vinete din grădina personală,  piftie de curcan rămasă de duminică şi chiar o găletuşă de îngheţată de iaurt cu zmeură. NU mai zic de cârnaţii iuţi şi costiţa fiartă în zeamă de vară... că vă fac poftă la modul ciudat !
Şi totuşi mi-a venit aşa o poftă de spaghete că nici n-am mai stat  să mă sfădesc cu Nemţoaica de nevastă-mea i-am spus să golească frigiderul în blidele căţeilor şi mâţelor, şi mi-am cumpărat spaghete de la Market, ca să le încropesc de poftă.
Ceva simplu, fără farfastlâcuri, dar săţios şi îmbelşugat. Toată procedura ţine paisprezece minute înumărate pe ceas şi vă învăţ şi pe voi să.
Dacă vă e.
Şi vreţi să.
Aşadat pun un snop de spaghete de un sfert de kil într-o tigaie foarte largă, torn apă clocotită din boiler cât să le acopere şi dau focul iute, să fiarbă pastele în opt minute, apoi le mai las cinci minute să se unfle, fără capac. Ingenioasă fierberea asta la tigaie.
În altă tigaie torn două sute de mililitri de smântână proaspătă, nu fermentată, arunc în ea două sute de grame de cotlet fiert şi afumat, tăiat petice neregulate, mai dau pătrunjel tocat deasupra, sare, piper, puţină nucuşoară şi doar un strop de coajă de lămâie lasă.
Şi las smântâna să fiarbă şi să scadă amestecând câteva minute ca să nu se ardă.
Între timp spaghetele mele sunt ca aurul, au supt toată apa din tigaie şi le torn într-un castron pântecos iar deasupra fac toping de smântână cu şunculiţă.
Chiar a ieşit o porţie căpcăunească, acum Nemţoaica trage cu ochiul să vadă dacă halesc tot, că i s-a făcut poftă şi ei şi ar cerşi o juma de porţie.
Ce să fac, îi las pe fundul castronului, că doar îi Nemţoaica mea cea de toate zilele.
Şi îi la fel de nehalită ca mine, ne potrivim mănuşă !!!

Niciun comentariu: