10.03.2016

Tocană de legume coapte

Iacă-tă tigaia cea de obşte pe care am pregătit-o la Arad să îi pot hrăni pe cei aproape cincizeci de voluntari care au venit dârdoşi şi pupoşi să pună osul la treabă ca să dăm de mâncare la peste 7.000 de oameni.
Că atâta am cam socotit noi, ba poate niţel mai mult, că am împărţit porţii de mâncare arădenilor.
Pită unsă cu untură şi ceapă roşie, jumere aşijderea cu ceapă şi ardei tocat, iar proba cea mare a fost zacusca, aproape 1.500 de kilograme, jumătate din cantitate cu vinete iar celaltă jumătate cu fasole uscată.
Şi doamne că atât de bune ori ieşit (na că mă laud singur) că m-am minunat. Am avut voluntari din România, Grecia, Spania, Turcia şi am muncit cot la cot, mai înţelegându- ne prin semne, mai bâlbâindu-ne, dar uite că ne-a ieşit tot şi ferice de Arad că a făcut un record !!!
Mai jos vă dau reţeta tocanei, ca să încercaţi şi voi

Pune să coci pe grătar:
2 vinete babane
10 ardei kapia barosani
3 legături de ceapă verde ori praz
10 cepe roşii mari cât genunchiul calului
1 varză tăiată felii groase de un deget
1 conopită desfăcută bucheţele
2 dovlecei mai chipoşi
2 kile de roşii pe care numai le părpăleşti să se înmoaie

Şi legumele astea coapte pe jăratec vin curăţate de cojiţe şi arsuri, tocate mai din topor şi aruncate într- o tigaie cu un deget de ulei.
Şi pudrate cu sare, piper şi cimbru să te osteneşti a le căli în oloiul acela până scade zeama lor şi aproape se fac pastă.
Acum toarnă un degetar de vin peste legume, mai dă-i gust cu mirodenii şi aşa fierbinte, întinde tocana pe pâine şi mănânc-o să îţi fure alţii bunătate de tocană de dinainte.

Niciun comentariu: