8.27.2016

Aradul dragostea mea

Aflat la un mare eveniment gastronomic de la Arad, acum nişte ani buni, unde era adunată crema bucătarilor la nivel mondial, inclusiv preşedintele WACS, m-am prezentat în ţoalele mele de paure bănăţan, cu chimeaşă împopistrată şi nădragi de aba, dar desculţ şi fără brăcire (chimir).
Şi în faţa adunării înmărmurite, la microfon, am făcut următoarea declaraţie:
Măi oameni buni, am venit la Arad rânduit şi puţuluit ca un om care se ţine fălos, îmbrăcat aşa cum se cuvine şi grijit de nemţoaica mea, ca să nu fac Buziaşul de râs.
Dar ce să vezi, la pod când să trec Mureşul, m-au oprit vameşii şi m-au pus să plătesc vamă.
Şi cum nu aveam nici un creiţar în bugilar (bani în portofel) o trebuit să îmi vând opincile, obielele, brăcirea şi laibărul (chimirul şi vesta) ca să plătesc vama şi să pot ajunge în faţa voastră, cinstită adunare.
L-am întrebat pe vameş, după ce i-am dat banii adunaţi din vânzare; ascultă mă domnule cătană, de ce o trebuit să plătesc io atîţia amar de creiţari vamă?
De aia Uico, fiindcă până la Mureş ţine pământul, iar de aici încolo începe raiul.
Şi chiar aşa oameni buni, pentru mine Aradul e o fărâmă din raiul unde îmi odihnesc sufletul de cîte ori mă duc drumurile acolo şi Doamne să ţină Aradul şi pe arădeni.
Şi am jucat şi m-am petrecut desculţ toată noaptea aceea la Arad, ba i-am mai descălţat şi pe alţi ortaci culiinari, de am încins nişte brâuri în frunte cu preşedintele WACS.
Aşa că plec peste un ceas la Arad nerăbdător să mă întâlnesc cu Raiul şi să îmi scald sufletul.
Vă aştept şi pe voi, cei care aveţi vreme şi plăcere, Duminică începând de la ora 12.oo în zăvoiul Mureşului în zona ştrandului unde am să îmi instalez taraba ajutat de prietenii mei arădeni.
Voi găti în ceaunul uriaş un papricaş din 200 de kilograme de carne de porc, 200 de kilograme de legume, totul scăldat în vin alb, în tigaia uriaşă o să fac varză cu carne şi chimion, din 40 de kilograme de coastă de porc, iar alături drept garnitură la bunătăţurile astea o să fierb un ceaunel micuţ de 60 de litri cu găluşte de făină albă.
Mâncarea (o să scot peste 2.000 de porţii) va fi vândută la un preţ simbolic, mai mult decât mic, iar banii vor merge la fondul pentru răscumpărarea lucrării lui Brâncuşi "Cuminţenia pământului".
De asemenea veţi putea cumpăra de la mine una dintre specialităţile mele care m-au făcut faimos, Dulceaţa de ardei iute, precum şi cărţile mele de bucate cu autograf. Şi de aici o parte din bani vor merge la fondul mai sus amintit.
Aşa că vă poftesc pe toţi să petreceţi o după- amiază în raiul de la Arad.
Nu pregetaţi, că pe voi nu o să vă descalţe nimeni, că nu îi lasă Uica !!!

Niciun comentariu: