7.24.2015

Ardei gladiatorești

Și încercând eu să mă dumiresc cam ce să gătesc mai special mâine pentru evenimentul de la Jupa, unde o săî vină GLADIATORII DE LA CLUJ să se taie în paloșe și să se căsăpească în halebarde, mi-am adus aminte de o mâncărică pe care o fac spaniolii vara pe căldurile cele mari, ca să mai stingă din zăduf și să își aline poftele cele trudnice.
O gustare gladiatorească- iberică, fiindcă dacă nu știți și aflați abia acum, Împăratul Traian, cuceritorul, care ne-o fost și tată și mumă, era de baștină din Spania de la Cartagena, unde se face un vin minunat iar ardeii cresc înalți cât un gladiator sadea.
Și am tras o tură de probă ca să văd cum se poate, ce se poate și mai ales dacă se poate și a reieșit până la urmă că da.
Așa că mi-am pregătit tot/tot/tot  la milimetru și mâine pe cei care veți fi pofti la mine la tarabă, o să vă îndemn cu aperitivul ăsta rece  lângă o bere, două, trei, cât vă țin capacele.
Iar celor care n-au cum să ajungă la Jupa și îmi pare rău pentru dânșii că pierd frumusețile zilei, iaca le dau la îndemână rețeta să o fabrice gospodărește la grătarul personal.
Alege nește oarecari ardei grași mai botoși, adică bogați în carne, uniformi și mai egali între ei, unge-i cu ulei, pudrează- i cu sare și piper și la foc iute, pârpălește-i pe grătar. Tot acolo pune o căpățână de usturoi așa întreagă, o mână de roșii durdulii, câteva cepe cu tot cu foile lor și doi ardei iuți.
Și grijă- grijă cu cleștele pe lângă legume să nu se ardă, să se coacă uniform și să nu se usuce pierzându- și mustul lor cel dulce.
Și acum o să vezi că dacă apeși usturoiul pe planșetă cu latul cuțitului, o să iasă din tecile ușor pârlite și îți rămâne la îndemână o pastă frumos mirositoare și de culoarea galbenă a pistilului de șofran. 
Mai curăță și cepele și la fel vor ieși din foile arse, miez dulce cu parfum de tizic, la fel și roșiile curățate de pielițe.
Amestecă toate aceste legume tocându-le mărunt, mai zdrobește-le cu dosul furculiței, adaugă ulei d emăsline, sare, piper, cimbru din beșug și pătrunjel verde tocat fin.
Iar ardeii grași, după ce i-ai curățat de pieliță, nu rămâne decât să îi pui într-un castron pântecos, să torni sosul cela de roșii, ceapă și usturoi peste ei, iară dacă ești flămând tare, bagă întocmeala asta să stea un sfert de ces în congelator, că numai așa e bună ea, rece și după aia înfulec-o cu pită proaspătă și cu un șpriț de la gheață lângă.
Și te faci gladiator sadea !!!

Un comentariu:

Unknown spunea...

Uica draga,
mestesugurile tale sunt din alea iubite de Dumnezeu. Tare gustos mai scrii! Pasiunile tale le impartesesc si eu, mai ales ca am colinadat tara asta de-a lungul si de-a latul infruptandu-ma si intreband de fiecare data cand am avut ocazia. Nu vreau sa te necajesc sau sa iti consum timpul, sunt sigur ca ai o multime de fani, nu vreau sa te laud, vreau numai sa iti spun ca cineva in sud, un Mitic, te admira.
Sa iti deie Domnul sanatate si bucurie sufletulu!