2.04.2015

Supă de nuntă

Am filmat ieri la Brebu Nou, o localitate germană de la poalele muntelui Semenic, în judeţul Caraş Severin.
Locul este unul fantastic, iar cabana unde am filmat este faimoasa EnduroMania, locul unde se întâlnesc motocicliştii nebuni care aleargă cu motoare puternice pe coclauri, prăpăstii şi hârtoape adânci cât iadul.
Aveţi aici câteva imagini din cabană,, dar subiectul meu de astăzi este o supă monumentală, de origine germană, pe care o am gătit-o ieri şi pe care s-a bătut lumnea ca la rezbel.
Şi vă dau reţeta:
SUPĂ DE NUNTĂ

Pune într-o oală încăpătoare o găină bătrână, călcată de cocoş fără număr, fără număr, o rădăcină babană de pătrunjel, două de păstârnac, o ceapă întregă, o linguriţă de boabe de piper şi trei foi de dafin. Şi nici un strop de sare că se tulbură frumuseţea de supă. Toarnă apă cât să acopere găina şi las-o să fiarbă domol cu capac două ceasuri, până cade toată carnea de pe oase.
Strecoară supa, carnea, poţi să f aci cu ea ce face Vera mai jos, ori să închipui un Fricasse ca pe Rin, şi mai pune să dea supa un clocot scurt potrivindu-i gustul din sare şi piper.
Între timp tu trebuie să faci câteva clătite după cum urmează:
300 de grame de făină albă cernută, 3 ouă, 300 de mililitri de lapte, un vârf de cuţit de sare, o lingură rasă de boia, o linguriţă cu vârf de oregano, o jumătate de linguriţă de piper.
Prăjeşti clătitele rumen, apoi le tai ca pe tagliatele şi ai un fel de tăiţei picanţi şi uşor crocanţi pentru supă.
Nu mai trebuie decât într-o farfurie fierbinte, foarte fierbinte, să spargi şi să aşezi cu grijă un ou crud, să presari pătrunjel şi o mână de fâşii de clătite. Deasupra toarnă încet supa clocotită, în aşa fel încât oul crud să prindă să se închege, mai stropeşte cu un praf de boia dulce şi gata. Supă de nuntă.
Eu am avut ieri şi o pungă de bureţi galbeni uscaţi, pe care i-am ţinut la umflat în apă caldă şi am adăugat la supa mea şi câte o mânuţă de ciuperci, lângă tăiţei. Rezultatul ?
Să dai pe spate frateeee....
Vă las acum să o spionaţi pe Vera, care se înfruptă hiduceşte !!!


 


EnduroMania gata de luat muntele în piept !!!




Niciun comentariu: