10.28.2014

Varză nemţească

Ascultându-l pe Klaus Johannis într-un interviu fulger de la o televiziune de cauciuc şi gumilastic cum declară că mâncarea sa preferată este CIORBA DE PERIŞOARE, mi s-a părut total ne- nemţesc şi foarte de pe Dâmboviţa. 
Şi mi-a venit în minte varza scăzută din Bayern, pe care o găteam cu hurta înainte veme când lucram la Nurnberg şi mi-a venit aşa o poftă în cerul gurii, că am aruncat cât colo telecomanda şi m-am dus "telecomandat" de  pofta absurdă în bucătărie şi am pus oala pe foc să gătesc un Gedunstdkraut ca în tinereţe, o mâncărică emblemă pentru spiritul şi pofta germană, care merge şi ca mâncare de sine stătătoare, dar mai ales însoţind nişte cârnaţi fripţi ori o halcă de ceafă la cuptor, nişte găluşte Kloss de cartofi sau cel mai bine, costiţe rumenite pe grătar cu must în ele şi savoare de cărbune viu.
Şi iaca, vă dau reţeta simplă şi nemţească a acestei verze de care bietul Klaus a uitat.

Pune o lingură de uutură să se încingă într-o oală cu fundul gros şi căleşte doar puţin în ea o ceapă tăiată fin , un morcov rondeluit şi câţiva ardei kapia ori gogoşari mărunţiţi pe tocător cum dă Dumnezeu.
Adaugă o varză babană îmbucăţită mai groşcior, o cană de apă şi următoarele mirodenii:
sare, piper boabe, dafin câteva foi, cimbru verde ori uscat
şi trage varza cinci minute să se înmoaie, să îşi lase apa şi să scadă.
Mai toarnă încă apă cât să cuprindă fiertura pe jumătate, pune capac deasupra şi lasă să se dunstuie molcom.
 Într-o tigăiţă încintă o lingură cu vârf de chimion, o linguriţă rasă de seminţe de mărar şi stinge-le cu o cană de apă. Mai adaugă un vârf de cuţit de sare şi lasă-le să clocotească trei minute, opreşte focul şi acoperă tigăiţa cu capac.
Scopul e să obţii acolo un fel de ceai aromat pe care îl torni în oala cu varză, strecurat prin strecurătoarea de ceai.
Mai adaugă în oală patru cartofi mari întregi, o lingură de bulion gros şi mai lasă oala un ceas să scadă şi să înmoaie varza.
Gata!
Pune blidul cu vârf şi fă-ţi garnitura de cărnuri potrivită.
O să rămâneţi surprinşi de cum fac eu, şi cât de bine se împacă varza asta nemţească neoşă, cu o mămăligă vârtoasă, parcă ar fi surori.
Jawohl...

Niciun comentariu: