6.30.2014

Supă cremă de ţelină şi pui

Nu prea mă ormor eu după supele cremă, fiindcă, aşa cum zicea mama astea sunt mofturi care nu ţin la stomac, dar ieri, jucându-mă pe grătarul pe care am copt patru sute de ardei graşi pentru Festivalul Vânătorilor, nu ştiu ce mi-a venit aşa să mă apuc să încropesc o supă cremă răcoroasă, de vară, consitentă şi cu parfum.
Şi ce să vă spun, improvizând, am nimerit o nebunie de mâncare, m-am împărtăşit cu prietenii şi  duşmanii cot la cot, îmbuibându-ne ca nişte nemernici. O oală de patru litri s-a dus ca şi cum n-ar fi fost, de ar mai fi fost, tot n-ar mai fi fost.
Ptui ce îmbârligătură, dar înţelegeţi mneavoastră ce vreau să vă spun.
Aşa că hai să vă dau reţeta, că numai gustând, vă puteţi dumiri.
- feliaţi subţirel un piept de pui (şapte- opt sute de grame) ungeţi-l cu ulei amestecat cu sare, piper, cimbru, şi frigeţi-l pe grătar la foc iute să prindă rumeneală.
- tăiaţi în felii groase de un deget o ţelină mare, egală în greutate cu pieptul de pui, două rădăcini de păstârnac, şi două de pătrunjel. Mai crăpaţi în patru două cepe mari.
-înmuiaţi toate legumele în uleiul rămas de la pieptul de pui şi coaceţi-le pe grătar.
ATENŢIE, PENTRU GUSTUL DEFINITORIU, ESTE OBLIGATORIU SĂ FOLOSIŢI JĂRTEC DE CĂRBUNI PE CARE PRESĂRAŢI CIMBRU VERDE DE GRĂDINĂ, FOI DE DAFIN ŞI PIPER BOABE, PENTRU A OBŢIINE UN FUM AROMAT.
-tăiaţi legumele şi carnea în bucăţi potrivite, aşezaţi-le într-o oală încăpătoare, turnaţi doi litri de apă, jumătate de litru de vin alb sec, asezonaţi cu sare, piper şi un strop de nucuşoară. Fierbeţi la foc moale timp de o oră.
- trageţi supa de pe foc, lăsaţi-o să se răcească un sfert de ceas, apoi transformaţi-o în cremă cu blenderul axial. Adăugaţi un lingură vârfuită cu unt, frunze verzi de ţelină tocată , daţi-i o aromă personalizată cu zeamă de lămâie şi serviţi-o fierbinte în farfurie, stropită cu ulei de măsline.
Este delicioasă, se simte fumul grătarului în consitenţa ei, are fineţe în textură şi gust aromat de la ţelină şi păstârnac. 
Daţi-mi de ştire cum vi-a ieşit, să mă conving că nu sunt singurul cu gusturi pervertite !



Dacă doriţi o carte de la Uica Mihai, cu autograf bine înţeles, comandaţi la e-mail:


carti.mihai@gmail.com

Volumul are 128 de pagini şi este însoţit de un CD pe care găsiţi cartea în format electronic pentru tabletă, smartphone, kindle etc, precum şi încă o carte de bucate numită
REŢETE CU....

-10 EMISIUNI RADIOFONICE ÎN GRAI BĂNĂŢEAN
-UN VOLUM DE POEZIE
-UN VOLUM DE PROZE NOSTALGICE ŞI SATIRICE

Preţul unui volum este de 30 lei inclusiv taxele poştale iar plata se face prin ramburs.


Vă rog să specificaţi în e-mail NUMELE INTEGRAL AL PERSOANEI CĂREIA ÎI ADRESEZ AUTOGRAFUL  precum şi ADRESA COMPLETĂ !!!

Niciun comentariu: