4.20.2014

Meniul meu de Paşte

HRISTOS A ÎNVIAT
S-a făcut o Duminică limpede şi luminoasă ca un miez de cozonac, aerul e uşor şi cu gust de pască, simt cum pământul se scaldă în fericire.
Păcat că nu sunt toate zilele din an aşa.
Miezul nopţii m-a prins la cuptor, am copt pasca după reţeta proprie, şi am pregătit aperitivele pentru dejunul de sărbătoare.
Sărmăluţe de salată verde

Am frecat o jumătate de kilogram de urdă cu un pachet de unt, o linguriţă de fulgi de ardei iute afumaţi (din producţie proprie) care au stat o jumătate de ceas la umflat în vin cald, piper măcinat, capere tocate şi doar puţin oregano.
Am ales frunze de salată verde fragede, am pus în ele câte o linguriţă de urdă şi feliuţe de măsline dezosate, o foiţă străvezie de jambon afumat şi le-am împachetat ca pe nişte sarmale micuţe, care să meargă dintr-o îmbucătură, aşezate pe feliuţe de pâine de secară.

Drob de pui

Am fript pe grătar un piept de pui tăiat în felii subţiri, asezonate cu un ulei aromat cu chimion pisat, piper, sare de mare, coriandru, lămâie rasă şi foarte puţină scorţişoară.
Jumătate de kilogram de ficat de pui a fost tras la tigaie cu puţin seu de pe gâtul mielului, dres cu sare, piper şi cimbru, opărit cu vin alb sec şi înăbuşit zece minute sub capac.
Am tocat ficatul cu maşina cu sită deasă de două ori, am adăugat pieptul de pui tăiat la cuţit ca pentru chebab, le-am amestecat dimpreună cu două ouă fierte tari date prin sită, trei gălbenuşuri crude, pătrunjel verde şi puţin mărar. Nu prea s-a legat tocătura, am adăugat şi albuşurile ouălelor, am mai pus două linguri de smântână închegată şi am format bile cât mingea de ping-pong pe care le-am învelit în bucăţele de prapure de miel.
Bilele tăvălite prin uleiul aromat rămase de la grătar s-au aşezat pe hârtie de pergament într-o tavă şi au stat la cuptor să se coacă până prapurele a devenit crocant.
Am lângă ele sos de hrean şi ridichi negre rase, cu sare şi piper.

Pentru ouăle fierte, care sunt obligatorii am preparat wasabi, şi maioneză amestecată cu smântână, iar culmea aperitivului e o

Salată mixtă

în care am pus tocate mărunt toate sortimentele de legume şi verdeţuri aflate în grădină la ora asta (trei feluri de salată verde, ridichi, ceapă verde, usturoi verde, spanac, măcriş, rucola), morcov ras, boabe de mazăre din conservă, cartofi fierţi, felii de jambon afumat, cârnaţi picanţi, piept de pui fiert, resturi de friptură de porc la tavă şi am napat totul cu o maioneză picantă, îmbunătăţită cu muştar cu hrean şi iaurt.
Nici măcar nu am aşezat-o decorativ pe platouri, stă movile pe două talgere de lemn şi în jurul lor am aşezat castraveţi acri şi gogonele marinate în oţet.
Iar despre băuturi?
Pălincă înainte, vin roşu şi bere după.
Nu vă mai povestesc despre prânz, o să ne îmbuibăm cu bunătăţile astea astfel încât o să sărim direct la cină.
Până atunci poftă bună şi SĂRBĂTORI FERICITE !!!

2 comentarii:

Unknown spunea...

DE CATE ORI CITESC POSTARILE TALE IMI PLOUA IN GURA!

Unknown spunea...

SA TRAIESTI UICA! TE FELICIT PT CEEA CE FACI! O SALUT SI PE ,,NEMTOAICA'' TA... CE TE-AI FACE FARA EA!.... NU?