9.24.2013

Ocnaş de profesie


Muncă de ocnaş şi ieri, şi astăzi, mă pregătesc pentru festival.
Care festival?
Sunt oarecum îngrijorat, festivalul ăsta- a cinea ediţie- a devenit un eveniment atât de important în viaţa mea încât nu mai cuget clar.
Fac conserve şi murături una peste altă, croiesc planuri, alcătuiesc meniuri, am lăsat baltă toate celelalte preocupări.
Dar până la urmă aşa e bine, nu ?
Mai jos aveţi fotografii pe repede înainte a uneia dintre seriile de legume şi fructe marinate în oţet.
Ce e în borcane?
Sfeclă, gogonele, castraveţi, gutui, pere, mere, hrean, dafin, piper, muştar, ţelină (asta-i preferata mea) , mărar, şi o marinată secretă a cărei reţetă nu vi-o spun. N-o să aflaţi niciodată că pun la un litru de oţet curat din vin, doi litri de apă, o lingură rasă de sare grunjoasă fără iod, 5 flori de mărar mari cât palma, o linguriţă de boabe de coriandru, 30 de foi de dafin, trei tufe de cimbru semi-uscat, 200g, de zahăr, 200g. de miere polifloră, şi un ardei iute uscat, din soiul Habanero. Că nu las să fiarbă marinata, ci o opresc atunci când se formează aburi deasupra oalei şi o torn rapid în borcane, le căpăcesc şi le întorc cu gura în jos. După trei zile sunt gata de consum, ele devenind ideale, după 2 săptămâni.
Nu, lucrurile astea n-o să le aflaţi niciodată din gura mea !!! 





4 comentarii:

violeta spunea...

Mare figura mai esti , mai , Uico , dar tot nu-ti iert blogul ca nu mi-a primit papricasul de somn !

Ana Thomas spunea...

Uica drag, mare figura esti!
Sa nu spui la nimeni ca mi-am notata reteta repejor, in caietul meu se numeste "Marinata Uica"...
Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si putere de munca, ca mari bucurii ne faci!

Valentina Mihaescu spunea...

Bune muraturile! Au tot ce-mi place. Notez si eu sa incerc marinata.

Marius B spunea...

esti mare figura uica mihai cu marinatata si reteta asta de pus la conserva,mi-ai facut pofta asa ca am furato si eu