1.24.2013

Tăiţei nemţeşti

S-au ocupat aproape toate locurile din librărie la eveniment, am început să am trac. Am mai avut emisiuni în direct de două ceasuri, gastroshwuri grele la Campionatul de gătit în aer liber, dar întodeauna am avut-o lângă mine pe Veronica.
Acum sunt singur, Veronica va asista doar din sală, gustându-mi produsele şi o să îmi lipsească zâmbetul ei, veselia molipsitoare, prezenţa de spirit şi inteligenţa ascuţită ca un cuţit.
O să îmi fie greu să mă descurc, dar am o ambiţie atât de mare că nu poate încăpea într-o bucătărie.
Vreau să vă ţin încordaţi, în priză, în tensiune, cu sufletul la gură, iar la urmă să vă dau în farfurii stropi de bucurie. Fericirea gustului special nemţesc al bucatelor.
Şi dacă n-o să vă placă, puteţi arunca după mine cu farfuriile....
... goale

Acum repede, reţeta celui de al trelea fel.
Puneţi să fiarbă un pachet de fussili în apă cu sare şi ulei. Fix 7 minute, opriţi focul turnaţi în oală o cană de apă rece, puneţi capac şi lăsaţi 15 minute pastele la umflat.
Un pachet de unt se topeşte într-o soteuză cu fundul gros li se lasă să clocotească uşurel la foc mic amestecând din când în când. Deasupra se vor adăuga mici bule de vapori de apă. Când dispar bulele şi la suprafaţă se adună mici granule maronii, este gata. Acem un unt special numit de francezi Beurre noisette, pentru că are un uşor gust de alună sau nucă, depinde de calitatea untului.
Stoarcem pastele, le turnăm într-un castron încăpător, adăugăm făşii de jambon fiert ori cotlet afumat, stropim cu sare, piper, nucuşoară şi adăugăm untul fierbinte. Deasupra presărăm creson verde şi miez de nucă măcinat, şi nu uitaţi, viul unul sec şi uşor şampanizat.
Şi vă aştept la librărie !

Niciun comentariu: