11.09.2012

Premiu de ziua mea

Nici că se putea cadou mai fain de ziua mea. Am participat la un concurs de comentarii pe teme gastronomice pe site-ul http://www.adihadean.ro/
Acum ştiţi cu toţii că Adrian Hădean este unul dintre cei mai tari bloggeri culinari din România, dacă nu (după opinia mea) cel mai tare şi omul are o cunoaştere perfectă a mediului internautic, este elevat literar şi un bucătar inovativ cum puţini sunt.
Aşa că am avut surpriza ca la finalul clasamentului alcătuit de el, să găsesc două dintre postările mele clasate între primele cinci postări apreciate. Vezi aici clasamentul şi postările  http://www.adihadean.ro/2012/11/castigatorul-concursului-cu-premii-oferite-de-samsung/
Dar dincolo de surpriză, premiile mă fac să suspin: o plită ceramică ultra http://www.samsung.com/ro/consumer/home-appliances/built-in/cooktop/CTN464KC01/BOL şi un cuptor încorporabil ultra-ultra-ultra http://www.samsung.com/ro/consumer/home-appliances/built-in/oven/BQ2Q7G214/BOL
Îmi doream astfel de dotări pentru o bucătărie pe care acum o încropesc din ce te miri ce, pentru că vreau în curând să am propriul studiou de înregistrări video pentru emisiuni culinare. Să nu mă mai milogesc de unul şi de altul să mă îngăduie la plita lui, la masa lui, în viaţa lui.
Vă închipuiţi ce minuni o să gătesc pe sculele alea, cum o să scot untul din ele şi cum o să le transform în asistenţii mei personali de cea mai mare valoare, importanţă şi celebritate. O să le dau nume de botez, plita cu patru ochiuri instantanee se va numi Draghiţa, pe sârbeşte ( of că dragi mi-au fost la viaţa mea sârboaicele că sunt drupeşe, gureşe şi neaoşe, da nu m-a dus capul şi mi-am loat o Nemţoaică, dar îi bună şi ea că e aproape ca sârboaicele), iar cuptorul cu convector, care e bărbat vânjos o să se cheme ca un prieten de-al meu de la Nurenberg, Franţi, un neamţ cu scaun la cap, calculat şi telemetric de milimetric. De-abia aştept să le bag în priză şi să gătesc.
Vă spun de pe acuma ce bucătăresc la inaugurarea lor.
La plită:
Ciupercuţe tăiate felii, muiate în ulei frecat cu sare, piper, busuioc, coniac Armagnac.
Sotate în smântână cu creme fraiche.
Asezonate cu vin blanc de Mulfatlar.
 Îndulcite cu pastă de măceşe.
Turnate peste un muşchiuleţ întreg brezat în tigaie, înăbuşit în vin blanc cu adaos de bucheţele de conopidă scoase din borcanul cu marinată.
Lângă, salată de sfeclă crudă, bine usturoiată, combinată cu varză chinezească.
La cuptor
În partea superioară un muşchi de porc desfăcut foaie, împlut cu ciuperci trase în unt, varză chinezească tocată fideluţă, un strop de bulion, o lingură de pastă de gogoşari fermentată, dafin pisat în mojar împreună cu piper verde, capere şi rozmarin. Muşchiul rulat vine uns cu unt amestecat cu, cimbru şi ienibahar pisat.
În partea inferioară, orez fiert în straturi, intercalat cu felii de ou fiert badijonat cu unt sărat, felii simbolice de afumătură şi nucuşoară. Să iasă nici budincă, nici sufleu ci un chircăţău, totul pe din două.
Dar să nu vă încredeţi în mine că o să fac tocmai reţetele astea, poate îmi trece altceva prin cap, poate primesc ceva sugestii, ori Nemţoaica se exprimă ea că ar vrea şi o coptură dulce după cum îi felul.
Ori poate îmi dă Adrian Hădean ceva sugestii, dacă îl rog frumos în calitate de premiant.
Acum la final să nu uit de bucurie să fiu şi recunoscător:
MULŢUMESC ADRIAN HĂDEAN !!!
MULŢUMESC SAMSUNG !!!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Bravo nene Mihai!! si La multi ani pentru ieri.