4.05.2012

Extratereştrii la cratiţă

Prietenii de la http://blogalinitiative.ro/ nişte tipi şi tipe pe cinste, pe care deja am început să îi iubesc, fiindcă sunt aproape la fel de zărghiţi ca mine, mi-au trimis pe e-mail o provocare de care m-am lipit imediat.
Adică în esenţă, au lansat o întrebare: dacă m-aş întâlni aşa, ad hoc cu nişte extratereştrii la o şuetă blogărească, ce carte le-aş recomanda să citească, pentru a ne putea înţelege ca rasă şi ca civilizaţie.
Adică un drum scurt şi elocvent pentru întâlnirea majoră de gradul trei dintre noi şi ei.
Pfui ! ce chestie.
Nici nu m-am gândit la aşa un question, eu unul dacă m-aş incontra cu un extraterestru astăzi, l-aş băga în casă, i-aş da să bea o răchie şi după aia i-aş pune pe masă bunătăţi bucătăriceşti cum ar fi un papricaş, nişte ouă de prepeliţă cu smântână ori un hartan de miel pârpălit pe grătar.
Şi nici nu i-aş permite lu nemţoaica de nevastă-mea să îi pună să se descalţe, aşa cum face cu toţi musafirii, nu de alta, dar ciorapii extratereştrilor au un puternic miros de clor şi amoniac.
Dar să revenim la provocare.
Ce carte aş recomanda eu extratereştrilor ca primă lectură...
Chiar cu o zi înainte am primit un COMUNICAT DE PRESĂ de la cel mai mare site de vânzare electronică de carte ELEFANT.RO http://www.elefant.ro/carti prin care făceau cunoscută lumii nouă strategie de vânzare de carte, adică "poţi comanda o carte cu un singur click". O inovaţie mişto de tot, nu mai trebuie să te oboseşti completând formulare şi urmând paşi consecutivi, dai clic pe cartea pe care o doreşti şi automat devii stăpânul ei.
Aş că m-am dus pe site-ul lor şi am răsfoit la cărţi fraţilor, până m-am săturat. E acolo o bogăţie de informaţie care aproape m-a făcut extraterestru.
Mi-a fost greu să mă decid, dar până la urmă am ales o carte pe care o consider definitorie:
apărut la editura Humanitas în 2012.
Povestiri savante, reţete inedite, un mix de cultură savantă şi plebee care o dată citită ne poate defini ca oameni.
Bine înţeles că mi-am comandat cartea şi acum o să mă apuc să o traduc în limba extraterestră, (sistem binar, trinar şi quaternar) ca să o am la îndemână dacă baş dau nas în nas cu o altă civilizaţie.
Şi între timp o să mai îmi comand nişte cărţi de pe http://www.elefant.ro fiindcă, recunosc, luat cu blogăreala, în ceea ce priveşte lecturile la zi, am devenit şi eu puţin extraterestru.

Un comentariu:

Virgiliu Pop spunea...

Din cate stiu eu, si tu, Uica, esti extraterestru ... antenele tale de martian au detectat niste kimchi anul trecut :P