2.06.2011

Războiul din bucătărie

Nemţoaica de nevastă-mea cu furia ei de stăpână peste oale, m-a dat afară din bucătărie, ieri în crucea zilei. I s-a năzărit să gătească ea "ca la mama acasă" lucuri neaoş bănăţene, sătulă fiind de invenţiile mele numite de ea "fără cap şi fără coadă.
 Că apucasem eu să îmi fac o supă arăbească din conservă, cu năut şi costiţă afumată. Dar am avut grijă să păstrez în zeama asta o proporţie onorabilă, adică un bob de năut, o felie de costiţă, un bob de năut, o felie de costiţă, un bob de...
De fapt o zeamă banală,pe care o prepari exact ca pe Supa de fasole cu costiţă, doar că are alt saţ şi arome mult mai bogate.
Dar nemţoaica s-a băgat în priză şi a pregătit un adevărat RĂZBOI AL OALELOR, cu bunătăţi care mai de care.

Am impresia că vrea să mă facă la loc, gras şi cu burtă, că cică mi-ar sta bine. Şi pentru început a făcut supă dintr-un rasol întreg de vită, cu nişte găluşte de gris aşa de pufoase că se topeau în gură.
Eu, ca un nemernic ce sunt, n-am avut răbdare şi am furat rasolul din oală. L-am mâncat pe tot cu hrean ras din oţet şi cu mult piper. Am făcut burta tobă şi am supt şi osul ca un nehalit. M-a alergat nemţoaica prin bucătărie cu lingura de lemn, dar am fost mai deştept şi m-am închis în debara. Cu tot cu os.
Nemţoaica, drept pedeapsă suplimentară a luat oala cu sarmale făcute din piept de porc tocat la mână cu satârul şi învelite în plapumă de costiţă afumată şi a ascuns-o în pivniţă. Dar eu şmecher am pus câinele, pe Roni Cockerul de vânătoare, să ia urma şi mi-a găsit oala din trei mişcări. Am dus-o în pod, lângă lada cu manuscrise vechi şi mi-am râs în barbă.
Mă pregăteam să dau atacul la ultimul fel

O pulpă de miel coaptă la tavă

Având garnitură de cous-cous înecat în unt şi asezonat cu multă verdeaţă.
Dar n-am avut succes, nemţoaica s-a prins de menevra mea şi mi-a ars două cu lingura pe spinare. Păcat că n-am putut să fotografiez dungile care mi-au rămas pe omoplaţi. Ăsta fiind desertul. Ca să o îmbunez, m-am urcat în maşină şi am tras o fugă la magazinul din centru unde tot a sucit şi răsucit ea pe toate părţile o geantă roşie cu sclipici. I-am cumpărat-o lichidându-mi toate economiile, ba chiar am rămas dator cu ceva creiţari până la pensie.
Iar nemţoaica s-a luminat când a văzut cadoul şi m-a luat în braţe şi m-a ţucat ca în tinereaţa noastră de acum treizeci de ani.
Şi mi-a întins masa în sufragerie şi am mai pus lângă bucatele calde şi o sticloanţă de vin roşu cu gust de piersică.
Oh Doamne, acum sunt greu ca un crocodil care a înfulecat un mistreţ şi mă duc să bag cornul în pernă. Iar când mă trezesc, mai trag o tură de bunătăţi, că le are nemţoaica mea cu bucătăria. N-a stat de pomană lângă mine treizeci de ani.

5 comentarii:

Naina spunea...

Hahaha ce haios, parca este un desen cu Tom si Jerry. Bucatele arata nemaipomenit, felicitari doamnei! O duminica linistita si cu soare sa aveti!

http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ spunea...

:)) parca va vad alergand de colo-colo cu oalele sub amenintarea linguroiului :))
duminica faina sa aveti :)!

Nicole spunea...

Asa razboi.......sa tot aveti! Data viitoare, cand treci pe la piata sa treci si pe la magazinul cu esarfe, ca e pacat de geanta fara esarfa si sunt sigura ca linguroiul sa fie mai mult in oalele pline cu bunatati si mai putin pe spinarea ta!

Mihaela spunea...

Chiar ca in Tom si Jerry :) si cate bunatati! :)

Jack T spunea...

Hallo Maestre,

eu cred cä Nemtoaica are in general o Problemä cu Succesul care il ai cu Bucätäreala. Am väzu si in Videos cum mai bagä cite un Bät in Roate....
Aia nu este bine, chiar dacä Ea este bunä Bucätäreasä.
Ea nu are din päcate Charisma care o ai si aia face Emisiunea Sarea din Bucate ceva special.
Esti Inima si Sufletul Emisiunii, si de acea ar trebui Muierea sä inteleagä cä asta este Secretul Succesului...
Cite o Datä trebuie sä mai si mergi Compromisuri in Viatä , mai ales dacä inträ oricum totul intro Cratitä ( vorbesc de Cistig)