11.16.2010

Semnal editorial de excepţie

REŢTETE ALESE PENTRU POST ŞI CRĂCIUN

Cunoscuta editoare a Jurnalului de Bucătărie, excelentul om de litere Simona Lazăr ne propune o carte proaspătă ca un cozonac scos din cuptor, care cuprinde trei sute de reţete una mai interesantă decât alta. Dedicată postului de Crăciun dar şi mesei festive de la naşterea mântuitorului, cartea este- aşa cum ne mărturiseşte autoarea în post-faţă-, o exursie de peste douăzeci de ani prin bucătăriile fericiţilor care ştiu să se bucure de tihna bucatelor alese.
Eu unul, personal, am citit-o ca pe un roman de la cap la coadă într-o seară şi o dimineaţă, mărturisesc, mai salivând, mai închipuindu-mă în bucătărie lângă tingirile mele hârbuite şi a fost aşa ca un fel de excursie fermecată în care mi-am revăzut copilăria şi o parte din tinereţe.
Doamne, ce bogată e bucătăria noastră românească, de care nu trebuie să ne temem şi nici să ne fie ruşine. Până şi bucatele de post au înfăţişare de Ilene Cosânzene iar când vorbeşti despre cele ale porcului care se pun pe masa de Crăciun, îţi dai seama că zmeii şi căpcăunii numai aici la noi puteau fi trăitori.
Vă recomand cu căldură această carte pe care o puteţi comanda -dacă aţi avut neşansa să  o pierdeţi în prima zi de la lansare-de pe site-ul www.jurnalul.ro.
Şi vă asigur că o veţi citi hulpavi, ca şi mine şi veţi transforma-o în carte de căpătâi.
Uica Mihai

Un comentariu:

pepe spunea...

Ajung la Gaudeamus si mi-o iau.
Bine ai revenit !
Sanatate uica !